شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وحید مرادزاده مدیر مدرسه علم الهدی تهران

حوزه/ اندیشه شهید مطهری همواره مأمنی مطمئن برای نسل جوان خواهد بود و در سایه افکار و اندیشه های ناب و زلال ایشان، شاهد رویش جوانانی مؤمن، انقلابی و آگاه به مبانی اسلام خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین وحید مرادزاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تهران با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری، اظهار داشت: استاد مطهری با اندیشه های منحرف بصورت علمی و مستند مبارزه کرد، چرا که وی در طول دوران زندگی خود با اندیشه های متعدد انحرافی و التقاطی مواجه بودند.

محقق و پژوهشگر حوزه با اشاره به اینکه استاد مطهری شخصیتی دوراندیش، نیازسنج و آزاد اندیش بود، افزود: شهید مطهری پس از نیاز سنجی جامع، مطالب خود را ارایه می کرد تا این مطالب بیشترین تاثیرگذاری را بر مخاطب داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: اندیشه شهید مطهری همواره مأمنی مطمئن برای نسل جوان خواهد بود و در سایه افکار و اندیشه های ناب و زلال ایشان، شاهد رویش جوانانی مؤمن، انقلابی و آگاه به مبانی اسلام خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه تهران با بیان اینکه شهید مطهری مجاهدی صادق و اندیشمندی آگاه به عصر خویش بود، تصریح کرد: ایشان با این روحیه در مقابل تفکرات و اندیشه‌های منحرف ایستاد و جهادی هوشمندانه انجام داد. شهید مطهری به عنوان یک عالم جامع در عصر و زمان خود خدمات مهم و ارزشمندی با ویژگی‌های فردی و اجتماعی به جامعه‌ اسلامی انجام داد که همگان باید آن را در تمامی ابعاد زندگی الگو قرار دهیم.

مدیر مدرسه علمیه علم الهدی(ره) تهران با تاکید بر ترویج و نشر آثار شهید مطهری، اظهار داشت: هیچ توصیه‌ ای شایسته ‌تر از اینکه جوانان فرهیخته به مطالعه تمام آثار استاد اهتمام داشته باشند، نیست و معتقدم مطالعه این آثار یک ویژگی مهم دارد؛ چون از یکسو معیار و ابزار نقد را ارایه می‌کند و از دیگر سو به مخاطب جسارت مواجهه انتقادی با اندیشه‌های معاصر به ویژه تفکرات جریان روشنفکری سکولار را می‌دهد.

وی تصریح کرد: این که برخی به درستی می‌گویند نباید بر آرای شهید مطهری متوقف شد و از ایشان عبور کرد، به هیچ وجه به معنای رد مبانی فکری و عدم توان علمی اندیشه های استاد در پاسخگویی به نیازهای متنوع فکری نیست، بلکه تأکید بر این واقعیت دارد که نزدیک به نیم قرن از اوج گیری اندیشه های شهید مطهری می‌گذرد و ما با نیازهای فکری تازه‌ای رو به رو هستیم که اگر استاد نیز هم اکنون در قید حیات بودند با آنها مواجهه ‌ای متفاوت و روزآمد داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادزاده با اشاره به ولايت پذيري شهید مطهري، خاطرنشان کرد: بی شک استاد مطهري از بنيانگذاران انقلاب اسلامي و از حاميان سرسخت ولايت فقيه بود و با طرح بحث هاي جهان بيني خود، مدعيان مبارزه با استکبار و انقلابی نماها، كه اسلام را ملعبه مقاصد شوم خود قرار داده بودند بسيار عالمانه و دقيق به انزوا كشاند.

وی افزود: به خاطر نقش بی بدیل ایشان در تربیت نیروهای انقلابی و اندیشمند و حفظ نظام جمهوری اسلامی از انحرافات عقیدتی، كوردلاني كه تحمل تابش نور را نداشتند و كژ انديشاني كه مقتضاي طبيعتِ نفاق شان، زهر افشاني به سوي مردان خداست، شب هنگام مغز متفكر جهان اسلام، مصلحي دلسوز، عارفي زنده دل، بيدارگري روشن ضمير و مريدي با بصيرت نسبت به ولايت را نشانه گرفتند، تا بلكه صداي روح بخشش انقلاب اسلامی را خاموش كنند و گام هاي پربركت و با صلابتش را از حركت بازدارند غافل از آن كه «يريدون ليطفووا نورالله بافوا ههم و الله متم نوره ولو كره الكافرون».  42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha