چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خالد ملا علمای عراق

حوزه/ رئیس جمعیت علمای عراق گفت: اهانت به عمامه شیعه دشمنی با رسول الله(ص) است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ خالد ملا رئیس جمعیت علمای عراق چهارشنبه شب در مراسم جشن مبعث در دفتر سید عمار حکیم گفت: چگونه و با چه مجوزی به عمامه های سیاه و سفید در شبکه های ماهواره ای توهین می شود؟! آیا قتل عام عمامه به سرها در حزب بعث برای ما کافی نیست؟!

این مقام ارشد اهل تسنن عراق ادامه داد: اهانت به عمامه شیعه، دشمنی با رسول الله(ص) است و هر پایی که به این عمامه ضربه بزند، در حقیقت به عمامه رسول خدا(ص) ضربه زده است.

** به تبعیت از ایران محکوم می شویم؛ اگرچه از این حرف‌ها دیگر سیر شده ایم

وی با اشاره به آشوب های چند روز اخیر در عراق اظهارداشت: دعوت به سوزاندن قانون اساسی در حقیقت دعوت به آشوب و هرج و مرج است و این کارها دست پرورده داعش و حزب بعث است. البته متاسفانه هرگاه ما این حرف ها را می زنیم به صفوی گری و تبعیت از ایران محکوم می شویم اگرچه از این حرف‌ها دیگر سیر شده ایم.

رئیس جمعیت علمای عراق نسبت به پروژه داعش برای ایجاد اختلاف میان استان های جنوبی این کشور هشدار داد و گفت: این نقشه با وجود عقلا و موضع گیری تمام عراقی  ها در جبهه ای واحد علیه تروریسم به نتیجه نخواهد رسید.

وی همچنین از وزارت خارجه عراق خواست نسبت به پاکسازی سفارت خانه ها در کشورهای مختلف از وجود عناصر بعثی و امنیتی رژیم سابق اقدام کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha