جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مولوی نظیر احمد سلامی

حوزه/ مولوی نظیر احمد سلامی، گرفتاری های امروز دنیای اسلام را موجب رنجش پیامبر(ص) دانست و گفت: وحدت از اهداف مهم بعثت است، اما متاسفانه به این دستور قرآنی عمل نمی شود.

به گزارش خبرگزار ی «حوزه» از مشهد، مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در همایش علمای شیعه و سنی با عنوان "طلیعه رهایی" که در مشهد برگزار شد، ترسیم سیاست های کلی از سوی مقام معظم رهبری، تعامل خوب مردم با مسئولان و بالعکس، جان برکف بودن نیروهای نظامی و امنیتی و پاسداری از مرزهای کشور، را از مولفه های امنیت برشمرد.

وی، امنیت را یکی از نعمت های الهی خواند که قرآن کریم به آن اشاره می کند و گفت: خداوند می فرماید که از این مولفه امنیت می بایست پاسداری کرد و امروز نیز این امر را باید محافظت کرد.

مولوی سلامی با اشاره به فضای غیر امنیتی که در کشورهای همسایه وجود دارد، گرفتاری های امروز دنیای اسلام را موجب رنجش پیامبر(ص) دانست و گفت: آنهایی که نعمت امنیت را از دست داده اند، قدردان آن هستند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مهمترین نکته در بعثت، اهداف آن می باشد، ابراز داشت: وظیفه دعوت و تحقیق و دنبال کردن اهداف بعثت بر عهده عالمان دینی است.

وی، وحدت را یکی از اهداف بعثت خواند و با اشاره به این که به دستورات قرآن عمل نمی شود، ابراز داشت: صدام به ایران حمله کرد و سئوال این است کدام کشور مسلمان به  ایران اسلامی کمک کرد؟

مولوی سلامی با بیان اینکه امروز جهان اسلام نعمت قرآن و نیز نعمت توانمندی و ثروت زیرزمینی را از دست داده است، اظهار داشت: همه کشورهای اسلامی مانند حلقه های زنجیر به یکدیگر متصل هستند و این به معنی یک موقعیت ژئوپولوتیک مهم می باشد.

وی تصریح کرد: دشمن برای اینکه سلاح های خود را به کشورهای اسلامی بفروشد، به ایجاد فضای روانی علیه مسلمان اقدام می کند و در واقع به تخریب جهان اسلام و از بین رفتن سرمایه های آنان منجر می شود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام بیشتر از همه مکاتب دینی نسبت به علم و تعلیم و تعلم ارزش قائل است، گفت: خداوند در زمان بعثت با «اقراء» خطاب می کند و از این مهم برداشت می شود که دانش آموختن به صورت کلی مورد تایید است.

مولوی سلامی در پایان افزود: علمی که امروز مورد افتخار دنیای غرب است، حاصل دست رنج دانشمندان اسلامی در قرن های گذشته می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha