پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: روحانیت پرچمدار دین خدا است و هیچ گاه نباید نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت باشد، چرا که رسالت ادامه اهداف بعثت را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امروز در همایش بزرگ ائمه جمعه و جماعات و روحانیون استان قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با تبریک عید مبعث، گفت: روحانیت همان طور که در جامعه  و با آحاد مردم در ارتباط است، باید اخلاق پیامبراکرم (ص)  که الگوی همه عالم است را در گستره جهانی ترویج دهد.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: اگر می خواهیم در جامعه موفق شویم، باید پیرو کردار و منش پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و ادامه دهنده راه بعثت باشیم.

وی با بیان این که دو عامل کلیدی در رفتار و منش حضرت محمد (ص) بود که می توان به معجزه آن حضرت که همان کتاب آسمانی قرآن و دیگری اخلاق متعالی ایشان اشاره کرد، افزود: حضرت محمد (ص) با رفتار شایسته و اخلاق نیکو چنان دشمنان خود را جذب می کردند که حتی دوست داشتند تلاوت قرآن را از زبان آن حضرت بشنوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در توصیه ای به روحانیون با تاکید بر این که مبلغین باید تابلوی خلق عظیم و سیمای پیغمبر (ص) را در بین آحاد مردم تبیین و ترویج نمایند، ابراز داشت: روحانیت پرچمدار دین خدا است و هیچ گاه نباید نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت باشد، چرا که رسالت ادامه اهداف بعثت را بر عهده دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه به  شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل" اشاره کرد و گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی باید توسط ائمه جمعه و جماعات و روحانیون به درستی تبیین و فرهنگ سازی شود.

*عیادت آیت الله باریک بین

آیت الله حسینی بوشهری همچنین به همراه استاندار و مدیر حوزه استان به عیادت آیت الله باریک بین رفت و ضمن آرزوی سلامتی وشفای عاجل برای این عالم خدوم، از تلاش های نماینده سابق ولی فقیه در قزوین در رابطه با ساخت و احیای مدارس علمیه قزوین قدردانی کرد.

استاندار قزوین نیز در این دیدار آیت الله باریک بین را برای استان یک نعمت بزرگ وارزشمند دانست و برای ایشان آرزوی سلامتی کرد.

*سفر به شهر تاکستان

مدیر حوزه های علمیه کشور بعد از این برنامه به شهرستان تاکستان رفت و در جمع مسئولان این شهرستانبه ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی، امام جمعه تاکستان و عضو مجلس خبرگان رهبری در این دیدار ضمن خیر مقدم به آیت الله حسینی بوشهری، گفت: مرحوم آیت الله شالی و آیت الله باریک بین در زمینه احیا مدرسه علمیه در این شهر تلاش هایی داشتند که حضور شما نیز در این شهرستان منشا خیر وبرکت خواهد بود.

امام جمعه تاکستان همچنین گزارشی از روند ساخت مصلی وحوزه علمیه در این شهر ارائه داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha