سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
عید مبعث

حوزه/ مبعث نه تنها عید دینی است، بلکه عید کرامت انسان است و برای هر انسانی روز بزرگی است، زیرا خداوند در این روز انسان را شایسته پذیرش دین کامل می داند.

حجت الاسلام احمد فعال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، مبعث را عید تکامل دین و سالروز انتقال دین راستین به انسان دانست و گفت:  اهمیت مسئله مبعث در اصل رسالت است، در زمان بعثت پیامبر اکرم(ص)، انسان ها از مبانی صحیح زندگی دور شده بودند، در این دوران خداوند رسول اسلام به رسالت می رساند ، این شروع تبلیغ دین و عرضه برنامه کامل الهی به اسلام است .

رئیس موسسه نهج البلاغه اصفهان ادامه داد: خداوند با ابلاغ دین اسلام به پیامبر(ص)، انسان را شایسته پذیرش حقیقت دین می داند و این عید نه تنها عید دینی است، بلکه عید کرامت انسان است و برای هر انسانی روز بزرگی است، زیرا خداوند در این روز انسان را شایسته پذیرش دین کامل می داند.

وی در مورد اهمیت اعیاد ملی در مقابل اعیاد مذهبی، افزود: در چند ساله گذشته شاهد حرکات خزنده ای هستیم که اعیاد ملی و مذهبی را جدا می کند، عده ای دنبال این تفکر هستند که اعیاد ایرانی را دو پاره بکنند و بگویند اعیاد ملی از اعیاد مذهبی باید جدا شود و با این کار می خواهند مردم را به دو دسته مذهبی و ملی تقسیم کنند، اما فرهنگ و تمدنی که امروز مردم ایران دارند در طول سالیان متمادی شکل گرفته و مردم با آن خو گرفته اند، فرهنگ امروزی مردم حاصل شیعه بودن و ایرانی بودن با هم است، مردم ایران قبل از اسلام هم یکتا پرست بودند و اگر باز هم بخواهند مکتبی یگانه پرست انتخاب کنند بی شک شیعه بهترین و کامل ترین آنها خواهد بود.

حجت الاسلام فعال ادامه داد: امروز بر ما لازم است بدانیم وظیفه ما بعد از نبی مکرم اسلام(ص) چیست، این امر با توجه به ساختار اسلام در زمان ظهور آن قابل درک است. اسلام تنها دینی است که پس از ظهور وارد عرصه سیاست می شود و بروز یک دین همراه با سیاست صورت می گیرد، درک این نظام ساختاری وظیفه ما طلبه هاست.

استاد حوزه علمیه اصفهان افزود: دشمن همیشه برای از بین بردن دین اسلام، در پی نابودی این نظام ساختاری بوده و وظیفه امروز ما این است که با رجوع به منابع اصیل اسلامی و با درک نظام ساختاری اسلام، دین را برای مردم بازگو کنیم.

313/38

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha