چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت محمد(ص)

حوزه/ استاد حوزه اصفهان، فلسفه بعثت را ماموریت پیغمبر(ص) جهت ابلاغ رسالت الهی در قالب تزکیه و تعلیم مردم دانست و گفت: طلاب و روحانیون به عنوان پرچمدار دین خدا، پیام های بعثت به بشر امروز را تبیین کنند.

حجت الاسلام حسن مطهریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»با گرامیداشت مبعث پیامبر اکرم (ص)، اظهار داشت: عيد مبعث، عيد بزرگ مسلمانان است؛ زيرا در اين روز آخرين فرستاده و پيامبر خدا جهت هدايت بشريت گمراه، به همه انسان ها معرفی گرديد و اسلام به عنوان دين واقعی و نجات دهنده انسان ها توسط ايشان ابلاغ گرديد.

وی با اشاره به آیه  "هُوَ الَّذي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولاً مِنْهُمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَکِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفي‏ ضَلالٍ مُبينٍ" گفت : خداوند در قرآن کریم فرموده است، اوست آنکه در میان مردم بی سواد، پیامبری بزرگوار از جنس ایشان برانگیخت تا بر آنان آیات وحی خدا را تلاوت کند و ایشان را از پلیدی جهل و اخلاق زشت پاک سازد و شریعت و حکمت بیاموزد و بدرستی که پیش از این در ورطه جهالت و گمراهی آشکار بودند.

استاد حوزه اصفهان، فلسفه و علت بعثت را ماموریت پیغمبر(ص) جهت ابلاغ رسالت الهی در قالب تزکیه و تعلیم مردم  دانست و افزود: در قرآن کریم تزکیه بر تعلیم مقدم شمرده شده است.

وی با روایت "إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ"  اشاره ای کرد و افزود: پیامبر(ص) در این روایت فرموده است  به‌راستی که من مبعوث شدم تا شرافت‌های اخلاقی را کامل و تمام کنم و به مردم بیاموزم .

حجت الاسلام مطهریان با باشاره به آیه "وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ"، خاطر نشان کرد: فلسفه بعثت، پیوند انسان با خالق متعال است تا بتواند در پرتو آن به تکامل برسد.

استاد حوزه اصفهان، رسالت طلاب و روحانیون را در ادامه اهداف بعثت مهم و سنگین خواند و افزود: طلاب باید تعلیم و ترویج اسلام و معارف ناب محمدی را در اولویت قرار دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha