شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ستار علیزاده - اوقاف  مازندران

حوزه/مديرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: امروزه شاخصه‌هاي جاهليت كهن در قالب جاهليت مدرن جنگ و غارتگري و استعمار انسان ها با ابزارهاي مدرن مشاهده مي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جشن مبعث پیامبر گرامی اسلام در ساری گفت: مكارم اخلاقي، شامل صفات والاي انساني مانند صبر، توکل، يقين، ايمان به خداوند متعال، پرهيز از دروغ و تزوير است كه متأسفانه امروزه از اين فضائل به گونه اي فاصله گرفته ايم.

وي ادامه داد: پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص)، علت اصلي بعثت خويش را اجراي مكارم اخلاقي در جامعه عنوان و مي‌فرمايند «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكَارِمَ الْأَخْلَاقِ»، اين مطلب نشانگر اهميت بحث اخلاق در زندگي امروز است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که بعثت يکي از حوادث مهم تاريخ بشري بوده و هست، افزود: بعثت در واقع يک انقلاب بزرگ فرهنگي بود که با تحول عظيمي در جامعه بشري اتفاق افتاد.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: بعثت رسول اکرم حضرت محمد مصطفي(ص) آن قدر مهم است که خداوند سبحان در قرآن کريم بعثت را همراه با منت بر انسان بيان مي کند و اين مسأله بيانگر اهميت موضوع بعثت است.

وی افزود: طبق فرمايش خداوند متعال در قرآن مجيد، حضرت محمد (ص) براي تسخير دل آدميان و هدايت عقل انسان ها مبعوث شده است، همين مهم نشانگر جامعيت و خاتميت پيامبر گرامي اسلام(ص) است، چرا که وقتي انساني دلش مالامال از معارف و زيبايي و ذهنش زيبا و شفاف شد، انساني کامل است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: شاخصه‌هاي جامعه جاهليت قبل از بعثت رسول اكرم(ص) در همه دوره‌ هاي تاريخي به تناسب زمان و مكان تجديد و امروزه شاخصه‌هاي جاهليت كهن در قالب جاهليت مدرن جنگ و غارتگري و استعمار انسان ها با ابزارهاي مدرن مشاهده مي‌شود.

حجت الاسلام علیزاده افزود: زيرپا گذاشتن اخلاق و كرامت انساني از ديگر شاخصه‌هاي دوران جاهليت بود كه امروزه نيز به فراواني در جهان وجود دارد، در همين راستا شاهديم بعثت مجددي در قالب بيداري اسلامي در جهان اسلام در راستاي احياي اهداف پيامبر گرامي اسلام(ص) ايجاد شده است.

مديرکل اوقاف مازندران افزود: تحقق اهداف عالي بعثت در گرو وحدت امت اسلامي است، بنابراين بايد در اين مسير تلاش کرده و با توليد انديشه و فرهنگ‌سازي در شکل گيري يک امت واحده قدم برداريم.

حجت الاسلام علیزاده افزود: بعثت پيامبر اکرم (ص) به عنوان سر سلسله قافله انبياء (ص) عالي ترين موهبتي است که پروردگار به انساني ارزاني داشته تا از دستاورد آن، جان ها از پليدي هاي شرک و گناه پاک شده و قسط و عدل در جامعه انساني حکمفرما شود و آدمي به عبوديت کامل و کمال انساني نائل شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha