شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مرتضی حسینی - قزوین

حوزه/ حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از مراجع اظهار نظر می کنند، اما اتفاقی نمی افتد گفت: متاسفانه امروزه شاهد هستیم به اظهارات و دغدغه های آنان بی توجهی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»، گفت: دشمن وارد بحث بی تفاوت کردن حوزه علمیه است. آنان نه تنها می خواهند قدرتی که مراجع دارند کم رنگ شود، بلکه می خواهند قدرت و اثر فتوای مراجع را بگیرند، تا اگر در آینده یکی  از مراجع در مقطعی حساس، فتوایی داد یا نظری را مطرح کرد، به گونه ای نظرات مراجع در بین مردم عادی شده باشد که به آن توجهی شود واین ها خطراتی است که باید مردم و مسوولان نسبت به آن هوشیار باشند.

وی در پاسخ به اینکه چرا دستگاههای مسوول پیگیر نظرات مراجع نیستند گفت: مراجع در خصوص بسیاری از موارد اظهار نظر کرده اند و مجلس نیز نسبت به آنها واکنش مناسب نشان داده است. به عنوان مثال در مورد بحث امر به معروف و نهی از منکر به درستی توجه کردیم و حتی طرحی هم برای آن تهیه کردیم.

* با اجرای قانون مشکل داریم نه اصل آن

این نماینده مجلس در مورد واکنش مراجع به عملکرد بانکها گفت: در بحث بانکها مجلس شورای اسلامی مصوباتی تهیه کرده که شورای نگهبان نیز آنرا تایید کرد. مفهوم تایید شورای نگهبان این است که مساله خلاف شرعی در آن نیست و درست هم می گویند. در قوانین خلاف شرعی نیست؛ زیرا وقتی به بانک می روید، قراردادی جلوی شما می گذارند که بر اساس احکام اسلامی است، اما مسیری که طی می کنند، خلاف شرع است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: پولی که شما در بانک به امانت می گذارید، برای اهداف خاصی معرفی می کنید، اما مسوولان بانک راه دیگری می روند که خلاف شرع است و باید این مسیر اصلاح شود.

* اصلاح مسیر بانک ها کار دولت است

وی با تاکید بر اینکه اصلاح مسیر بانکها کار دولت است گفت: دولت باید اصلاح مسیر بانکها را در قالب لایحه اصلاحی به مجلس بیاورد تا قانون بانکداری شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تاکید بر اینکه قانون بانکداری درست است، اما در اجرا مشکل داریم و دولت باید برای اصلاح آن، اصلاحیه ارایه کند گفت: اگر دولت اصلاحیه داد و مجلس آنرا تصویب نکرد یا کارشکنی کرد، آن وقت مجلس را متهم کنید.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha