جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 379208
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
 لوریس الحج بانوی مسلمان دانمارکی

حوزه/ لوریس الحج بانوی مسلمان دانمارکی به خاطر تلاش‌هایش در کمک کردن به کودکان پناهنده در مدارس ابتدایی دانمارک، جایزه بهترین معلم را در این کشور دریافت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» لوریس الحج، بانوی مسلمان دانمارکی به خاطر تلاش‌هایش در کمک کردن به کودکان پناهنده در مدارس ابتدایی، جایزه بهترین معلم را در کشور دانمارک دریافت کرد.

الحج که از میان 430 معلم دیگر انتخاب شده بود، موفق به دریافت این جایزه در بخش مدارس ابتدایی شد. روزنامه‌های دانمارک با انتشار مقاله‌ای درباره این بانوی محجبه دانمارکی نوشتند: او معلمی است که دوست دارد با ارتقاء و توسعه شیوه‌های آموزشی‌اش به دانش آموزان در یادگیری و درک بیشتر به شیوه‌های مختلف کمک کند.

خاطر نشان می شود که "الحج"، خودش پناهنده‌ای است که در سن 15 سالگی از لبنان به دانمارک مهاجرت کرده و برای یادگیری زبان این کشور با خودش عهد بسته که روزانه 50 کلمه جدید بیاموزد. به این ترتیب چیزی نگذشته که توانسته به سطح بالایی از پیشرفت برسد و 4 ماه بعد در کلاس هشتم یک مدرسه دانمارکی ثبت نام می‌کند. 25 سال بعد از آن زمان او در مدارس به شغل شریف معلمی مشغول بوده و به دانش آموزان کمک می‌کند تا زبان این کشور را آموخته و بتوانند جای خود را در جامعه پیدا کنند.

 الحج در این باره می‌گوید: محدوده کلماتی که دانش آموزان پناهجو بلد هستند بسیار محدود است و من به عنوان یک معلم باید به آن‌ها کمک کنم تا کلمات بیشتری بیاموزند. من خودم این وضعیت را قبلا تجربه کرده‌ام برای همین می‌دانم یادگیری معنای این همه کلمه چقدر می‌تواند سخت باشد.

"بیدار" یک پناهنده 16 ساله که یک سال و نیم قبل از  بحران سوریه به دانمارک پناهنده شده، از دانش آموزان الحج بوده و درباره معلم خود می‌گوید: مشکل ما فقط زبان نیست بلکه از سرگیری یادگیری دشوار است. برای من سخت است که بخواهم به مدرسه برگشته و دوباره به تحصیل بپردازم. اما لوریس همیشه به من می‌گفت که اگر بگویی سخت است آنوقت هرگز نمی‌توانی یاد بگیری.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha