سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کمال اکبری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما بر لزوم موج سازی رسانه ای در کشور به منظور عملی شدن اقتصاد مقاومتی در عرصه های گوناگون تاکید کرد.

دکتر کمال اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همدلی و فعالیت همه گروه های مرجع و بانفوذ در جامعه است، ابراز داشت: در این میان بی شک رسانه های جمعی و از جمله صدا و سیما به عنوان رسانه ملی نقش مهمی در ایجاد و تقویت موج رسانه ای و مطالبه گری به منظور عملیاتی سازی این مطالبه مهم مقام معظم رهبری بر عهده دارند.

وی افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب با نام گذاری سال به خوبی جهت کلی کشور را مشخص کرده و به ویژه بر اقدام وعمل در رابطه با اقتصاد مقاومتی تاکید کردند، حجت بر همگان تمام شده و همه به ویژه رسانه های جمعی باید در این راستا به ایفای نقش مهم خود بپردازند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: برخلاف این که برخی به اشتباه اقتصاد مقاومتی را به عنوان اقتصاد ریاضیتی مطرح می کنند ما باید از طریق رسانه ها به مردم بگوییم که اقتصاد مقاومتی اقتصادی درون زا ، پویا و تحول آفرین است و در آن انباشت ثروت رخ می دهد.

وی افزود: البته بیان این مطالب باید هنرمندانه و هوشمندانه و با بهره گیری درست از ابزارهای اطلاع رسانی صورت گیرد تا بتواند به اقناع مخاطب و فعال کردن آن در جهت اهداف کشور کمک کند.

 اکبری بیان داشت: در حال حاضر واردات و قاچاق کالا و نیز مصرف کالای خارجی به اقتصاد کشور ضربه میزند و این ها که مانعی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می روند باید به مردم در رسانه ها گفته شود.

وی در خاتمه گفت: حقیقت امر آن است که در وضع کنونی دشمن به جنگ اقتصادی با ما آمده است و ما متاسفانه در این حوزه ها گام های لازم را هنوز برنداشته ایم و در ابتدای امر هستیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha