سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ دیدار دکتر عارف با مراجع و علمای قم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: امروزه شاهد مشکلات عدیده در کشور هستیم، دولت تلاش های خوبی در زمینه کنترل تورم انجام داده، ولی باید این کاهش نرخ تورم در ابعاد مختلف حفظ شود ، مردم باید حس کنند که گشایشی در امور اقتصادی ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله  مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با دکتر عارف منتخب مجلس دهم گفتند: خوشبختانه کشور ما در بین اوج ناامنی در منطقه در اوج امنیت و اقتدار است.

ایشان افزودند: مهمترین دلیل این امنیت اتحاد و همسبتگی و یکدلی مسئولان و گروه های مردمی است که این امنیت را برای ما به ارمغان آورده است.

معظم له بیان داشتند: باید با سرمشق گرفتن از این موفقیت در سایر امور نیز این همبستگی را استمرار داده و به توفیقات در زمینه های گوناگون ادامه دهیم.

این مرجع تقلید بیان کردند: هرگونه اختلاف در کشور موجب  درگیری گردد، قطعا به سود دشمنان و به ضرر مردم، انقلاب ، نظام و اسلام است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: دشمنانی که علیه ما شمشیر های خود را برهنه کرده اند منتظر چنین فرصت هایی هستند، همیشه باید تلاش کرد تا اختلافات از بین برود.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت دوری از تفکر جناحی و حزبی گفتند: نباید حزبی که در انتخابات پیروز می شود، احزاب دیگر را حذف و یا جناحی بیاندیشد، او باید بداند که خادم مردم است و به کشور خدمت کند، حذف جناحی بدترین نوع عملکرد در نهادهایی مانند مجلس است.

ایشان افزودند: باید مقامات، بین افراد قوی و متدین و متعهد تقسیم شود، بدون آن که ملاحظات جناحی در آن باشد، مسئولان باید همدلی داشته باشند و به فکر خدا و خلق خدا بوده و نباید اینگونه باشد که وقتی حزبی پیروز می شود تغییرات عمیقی ایجاد شود.

ایشان افزودند: بدترین مسئله در بین نمایندگان مجلس آن است که نماینده ای تصور کند که تنها نماینده خود و مردم منطقه خود است در حالی که باید این گونه فکر کنند که آنها نماینده همه مردم هستند و نباید تنها به فکر شهر خود باشند.

معظم له تصریح کردند: از مهمترین اموری که باید نمایندگان مجلس نسبت به آن هوشیار باشند حل مشکلات اقتصادی است ، امروزه شاهد مشکلات عدیده در کشور هستیم، دولت تلاش های خوبی در زمینه کنترل تورم انجام داده، ولی باید این کاهش نرخ تورم در ابعاد مختلف حفظ شود ، یعنی مردم باید حس کنند که گشایشی در امور اقتصادی ایجاد شده و گرنه با آمارها بدون اینکه تغییرات محسوسی ایجاد شود برای مردم تفاوت خاصی نمی کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: در ضمن دولت باید با مردم صادق باشد یعنی اگر قرار است، افزایشی در قیمت ها ایجاد شود آن را صادقانه به مردم بگوید و بعضی مسائل مانند افزایش افزوده باید برای مردم تبیین شود که این افزاش افزوده را مشتری باید بدهد یا تولید کننده پرداخت کند.

ایشان خاطر نشان کردند: برجام با مشکلاتی که داشت گامی رو به جلو بود حالا باید در این شرایط همگان باید به دنبال حل مشکلات اقتصادی و رفع موانع تولید احیای کارگاه های تولیدی و اشتغال جوانان باشند، زیرا وقتی جوانان بیکارهستند گرایش زیادی به مسائلی مانند ؛ خلاف های اجتماعی، سیاسی و اخلاقی پیدا می کنند و اگر مملکتی از نظر اخلاقی سقو ط کند در همه چیز سقوط خواهد کرد.

معظم له با تاکید بر اهمیت مسئولان فرهنگی به رسیدگی امور فرهنگی گفتند: مسائل فرهنگی با مسائل اقتصادی رابطه زیادی دارند، مشکلات فرهنگی ممکن است به مشکلات اقتصادی منجر شود و بالعکس ، امروزه این ماهواره ها و سایت ها از عوامل اصلی مخرب های اجتماعی هستند، نباید صرفا به افزایش سایت ها دلخوش باشیم، زیرا اگر نظارت و کنترل درستی صورت نگیرد، ممکن است آسیب زایی بسیاری داشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت خدا محوری مسئولان و نمایندگان مجلس گفتند: نمایندگان جدید مجلس باید از هر گونه تنگ نظری سیاسی و حزبی خودداری کنند، زیرا این مسائل به شدت مخرب است این مجلس باید یک گام رو به جلو برود و در جهت رفع مشکلات و دوری از سیاسی کاری و افزایش روحیه خدمت محوری فعالیت کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha