پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام رهنمایی

حوزه/ کارشناس امور تربیتی گفت: تربیت انقلابی، تربیت حلقه به حلقه است که در آن اولیا و مربیان و فرزندان دو حلقه اصلی هستند و روحیه ولایت مداری و جهادی، حلقه وصل این نوع تربیت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی در نشست خانواده و تربیت نسل انقلابی که شامگاه یکشنبه در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این که خداوند رسول خدا(ص) و ایشان نیز حضرت علی علیه السلام را با تربیت اسلامی آشنا کردند تا این امام همام تربیت اسلامی را به مؤمنان منتقل نماید، گفت: با نگاهی به این دستورات تربیتی می بینیم که بیشتر این الگوها، الگوهای تربیت انقلابی است.
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: انسان باید دستورات تربیتی خدا به پیامبر را در دستورات تربیتی امام علی علیه السلام به مؤمنان دنبال کند تا به وسیله آن درس گرفته و از آنها پیروی نماید.
وی درباره نقش اولیا و مربیان در تربیت نسل انقلاب گفت: تربیت فرزند از بالاترین مسئولیت هایی است که بر دوش والدین قرار داده شده است، البته در یک تربیت کامل، باید تمامی جنبه های تربیتی در عرصه های جسمانی، حسی، حرکتی، ادراکی، روحی و روانی، اخلاقی، معنوی و شخصیتی مد نظر باشد.
حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی خاطرنشان کرد: بخش عمده ابزار تربیتی انسان ها در دست والدین است که باید در مراحل مختلف زندگی به درستی اجرا شود. انسان بعد از 20 سالگی  از سوی والدین تربیت نمی شود، بلکه از جامعه و هم سن و سالها الگو می گیرد، بنابراین والدین باید پیش از این دوران زندگی، تمامی درس های تربیتی خود را به کودکان منتقل نمایند.
وی با استناد به روایات اسلامی، آغاز تربیت به پیش از انعقاد نطفه و حتی پیش از انتخاب همسر است، گفت: تربیت انقلابی، به پشتوانه تربیت ولایی و جهادی است. در قبل از انقلاب در خانواده ها تفکر ولایی و جهادی حاکم بود و کودکان نیز در چنین خانواده هایی رشد می یافتند، در چنین شرایطی که امام خمینی(ره) پرچم انقلاب را برافراشت، جمعیت زیادی به سوی او رفتند.
حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی افزود: تربیت انقلابی، تربیت حلقه به حلقه است که در آن اولیا و مربیان  و فرزندان دو حلقه اصلی هستند و روحیه ولایت مداری و جهادی، حلقه وصل  این نوع تربیت است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha