جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مجتبی الهی خراسانی

حجت الاسلام والمسلمین الهی خراسانی، مجتهد پروری را در اولویت برنامه های آموزشی و تهذیبی حوزه خواند و گفت: برای عالم پروری باید نسبت به سنت های گذشته حوزه توجه بیشتری شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی الهی خراسانی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در مشهد درباره عالم پروری در حوزه گفت: محیط مناسب، انگیزه های بالا و جهت گیری آموزشی  در حوزه های علمیه به سمت نخبه پروری و عالم روری دارد.

وی تصریح کرد: اگر عالمان و استادان در ارتباطات حوزه، ترسیم مراجع تصمیم گیری و ساختار اداره حوزه نقش موثرتری داشته باشند، توجه طلاب بیشتر از این که به خدمت های اداری و ... باشد، این افراد به عنوان گروه مرجع در چشم و دل طلاب می نشینند و توجه آنان به فقاهت، کسب اجتهاد و تفقه در علوم اسلامی معطوف خواهد شد.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: بنابراین، نوع مقررات و ترسیم آن، فضای فرهنگی و دروس اخلاق و نیز تنظیم روابط باید به گونه ای باشد که این مسیر را تسهیل و توجه طلاب را به اهداف علمی بلند جلب کند.

وی با اشاره به ارائه برخی طرح ها و تکلیف های زود بازده و دعوت به خدماتی که مشترک بین حوزه و ده ها صنف دیگر است، یادآور شد: علاوه بر این دو امر، اگر به همه دستگاه ها و نهادهای کشور فرصت بدهیم تا بهترین نیروهای حوزه را در مقاطع پایین دانش آموختگی قانع و از مسیر تربیت علمی به طور زود هنگام خارج کنند، توفیق زیادی نخواهیم داشت.

استاد حوزه علمیه مشهد تصریح کرد: باید ارج و قدر عالم ارتقا یابد و اختیارهای عالمان و استادان در امر آموزش، تربیت و اداره حوزه تقویت شود و نظام انگیزشی و آموزشی حوزه به سمت تربیت مجتهد و عالم تاکید بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha