جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه

حوزه / افرادی که در رأس کار قرار می گیرند، باید چهرهای شاخصی باشند و از نظر روحی و معنوی ساخته شده باشند و تنها چند اصطلاح یاد نگرفته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  آیت الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس دانشگاه صنعتی استان قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزارشد گفت: از این که می بینم   دانشگاه و حوزه  در قم توسعه پیدا می کنند و یا در حال توسعه  هستند جای بسی خوشحالی است، چون قم،  شهر اهل بیت(ع) است و اهل بیت(ع) پیشرفت جامعه اسلامی را در زمینه های مختلف دوست دارند و از جهل بیزارند و باید جامعه علمی به پیشرفت های علمی لازم برسد.

امام جمعه قم بیان داشت: گاهی تصور می شود که قم، باید به علوم خاصی بپردازد اگر چه لازم است، اما در کنار معنویت، حرم، حوزه و مرجعیت، مردم و جوانان قم نیاز به دانش های دیگر دارند تا بتوانند در کشور و نظام و انقلاب تأثیر گذار باشند.

عضو خبرگان رهبری افزود: جوانان قمی هر چه بتوانند در مسائل پزشکی و صنعتی پیشرفت داشته باشند، کسی نیست که مخالفت کند، بلکه همه موافق پیشرفت جوانان بوده و آنان را تشویق می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطر نشان ساخت: در این چندین سال اخیر، پیشرفت های خوبی در دانشگاه ملی و آزاد صورت گرفته است در این بعُد حقیقتا هم حوزویان و دانشگاهیان باید محصول خوب تربیت کنند.

وی گفت: اگر تربیت حوزویان به عهده  مسئولین حوزه است، باید درست صورت گیرد و ریل گذاری خوبی شود؛ باید  متناسب با نیازهای مردم و جامعه حرکت کرد.

مدیر حوزه های علمیه افزود: آنچه در میان مردم مهم می باشد، این است که باید روحانیت معتمد باشد و تا کنون چنین بوده و  از همین حوزه  چهره های شاخص مانند امام راحل، شهید مطهری ها و مفتح ها و رهبر انقلاب تربیت شده اند و توانستند خدمات شایسته ای به نظام ، انقلاب و جامعه داشته باشند و منشاء تأثیر گذاری بودند.

امام جمعه قم ابراز داشت: دانشگاه  هم مانند حوزه افراد باشخصیت و تأثیر گذاری در گذشته  تربیت کرده،  ولی مهم این است که فردی که به عنوان دانشجو به قم  می آید، باید  فضای معنوی دانشگاه طوری طراحی شود که  این فرد وارسته به علم، جنبه معنوی هم داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: اگر چه محیط می تواند تأثیر گذار باشد، ولی بیش از آن برنامه ریزی در مسائل مختلف فرهنگی و معنوی  و  مدیران دلسوز فرهنگ در دانشگاه هستند که می تواند نقش آفرینی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: دیدار با مراجع و برگزاری اردو در مناطق زیارتی،می تواند بر محیط تاثیرگذار باشد و به خصوص در عرصه فرهنگی، باید از شعار دادن به تنهایی دوری کرد و سیر مطالعاتی خوبی در این عرصه تدوین شود؛ مانند سیر مطالعاتی شهید مطهری و تاریخی که در حوزه هم مرسوم است.

وی گفت: این مسائل باعث می شود دانشجوی که از قم بیرون می رود با حال و هوای خوبی از قم خارج شود و در هر جای که قرار می گیرد بتواند مفید و سازنده باشد و در طول انقلاب واقعا این گونه بوده است.

مدیر حوزه های علمیه  گفت: باید افراد که در رأس کار قرار می گیرند چهرهای شاخصی باشند و از نظر روحی و معنوی ساخته شده و تنها چند اصطلاح یاد نگرفته باشند.

امام جمعه قم افزود: اگر برنامه ریزی درست باشد و مسئولین دانشگاه دغدغه مند فرهنگ باشند در کنار محیط و برنامه  ریزی مناسب می توانند دانشجویان تاثیرگذاری تربیت کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان اظهار داشت: باید نحوه همکاری دانشگاه با حوزه مشخص شود و در حوزه ظرفیت بسیاری خوبی وجود دارد که با برنامه ریزی درست می توان از این ظرفیت های حوزه بهره فراوانی برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha