پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی محمدی - سازمان اوقاف

حوزه/ سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از ۲۲ الی ۲۸ اردیبهشت، با شعار "یک کتاب، یک امت" در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در جمع خبرنگارن با اشاره به این که قرآن نسخه شفا بخش و نور سعادت برای آحاد بشر است، گفت: قرآن کریم کتاب زندگی است که باید همیشه در همه شئون زندگی از آن بهره برد، چرا که نظیر این کتاب الهی در هیچ جای دنیا نیست.

وی ادامه داد: آنچه بشر در زندگی فردی و اجتماعی نیازمند آن می باشد، در قرآن موجود است، این کتاب آسمانی نسخه ای جامع بوده و آنچه بشر نیاز دارد در آن وجود دارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی خون شهدا و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری، قرآن کریم جایگاه ویژه ای در نظام اسلامی دارد، لذا برگزاری مسابقات قرآن کریم همواره مد نظر بوده و با شکوه و عظمت خاصی برگزار گردیده است.

*شرکت ۷۰ کشور در مسابقات

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به تمهیدات  سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم،  گفت: امسال سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با شعار "یک کتاب، یک امت"، از 22 تا 28 اریبهشت، با حضور 130 نفر قاری در دو رشته حفظ و قرائت از 70 کشور دنیا برگزار می شود.

وی یادآور شد: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات از قاره آفریقا با 32 کشور از آسیا 23 کشور از اروپا 20 کشور از قاره آمریکا 2 کشور و از اقیانوسیه یک کشور حضور دارند،.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  ادامه داد: در این دوره از مسابقات 57 حافظ کل و 57 قاری و 16 روشندل قرآنی نیز حضور دارند، همچنین ده داور خارجی، هفت داور ایرانی و پنج نفر عضو هیئت رئیسه شرکت دارند؛ در این مسابقات جمهوری اسلامی ایران همانند سایر کشور ها دو نماینده در قرائت و حفظ دارد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: در طول مسابقات، در 26 اردیبهشت مراسم تجلیل از بانوی قرآنی و رونمایی از چهارمین جشنواره قصه های قرآنی برگزار خواهد شد

وی تصریح کرد: این دوره از مسابقات روز چهارشنبه ساعت 13 با حضور رئیس جمهور و شخصیت های کشوری و لشکری افتتاح و اختتامیه نیز سه شنبه 28 اردیبهشت از ساعت 17 الی 19 در محل مصلی برگزار می شود، البته زینت بخش این دوره نیز دیداری است که در 29 اردیبهشت با رهبر معظم انقلاب انجام می شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان با اشاره به نامگذاری روزهای برگزاری مسابقات قرآن گفت: روز اول این مسابقات با توجه به سفارش رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم فراموشی فاجعه منا به نام "یک امت، یک فاجعه" نامگذاری شده و همچنین روزهای دوم تا هفتم برگزاری مسابقه نیز به ترتیب به نام های "یک امت یک کتاب"، "یک امت یک رسول"، "امت قرآنی بیداری اسلامی"، "بانوان امت طلایه داران انس با قرآن"، "مقاومت اسلامی حکومت قرآنی" و روز پایانی به نام "یک کتاب ، یک امت" نامگذاری شده است.

313/34

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha