جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام صالحی خوانساری

حوزه/ خطیب حوزه گفت: امام حسین (ع) از چنان عظمت و محبوبیتی برخوردار است که اهل آسمان و زمین همه شیفته و دلباخته ایشان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت ثارالله(ع) و روز پاسدار ابراز داشت: امام حسین(ع) چهارسالشان بود که وارد اتاق جد بزرگوارش حضرت رسول(ص) شد که پیامبر(ص) خطاب به ایشان فرمود: "سلام بر تو ای اباعبدالله و ای زینت آسمان ها و زمین ها " گویا یکی از اطرافیان این گونه سلام دادن پیامبر(ص) می بیند و برایش سوال ایجاد می شود و می پرسد:"یا رسول الله(ص) مگر می شود کسی غیر از شما زینت آسمان ها و زمین ها باشد" که حضرت اشاره به عزیز دلش امام حسین(ع) می کند و می فرماید: "حسین(ع) در آسمان ها محترم تر و شناخته تر از زمین هاست"

وی افزود: تعبیر عجیب حضرت رسول(ص) درباره سیدالشهدا(ع) نشان می دهد در آسمان ها ، فرشتگان که کاری جز عبادت خدا ندارند امام حسین(ع) را بهتر از زمینی ها که در بینشان فاسق و فاجر و ظالم هم هست، می شناسند و عظمت او را درک می نمایند. این در حالی است که امام حسین (ع) خود معصوم است و مقامش بسی بالاتر از ملائک است.

این  خطیب حوزه علمیه قم تاکید کرد: ما شیعیان افتخار به مودت و محبت نسبت چنین انسان بزرگواری داریم که در همه تاریخ بشریت به چراغ هدایت و کشتی نجات شناخته شده است و امید داریم که با گوشه چشمی دستمان را در دنیا و آخرت بگیرد.

وی همچنین بیان داشت: این که گفته اند "کل الخیر فی باب الحسین" ، بی جهت نیست و ما اگر بخواهیم که همه خوبی ها را با هم داشته باشیم راهش این است که در مکتب سیدالشهدا(ع) باشیم و از این دستگاه انسان ساز نهایت بهره را برای سعادتمندی و عاقب به خیری خود ببریم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha