چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دکتر روح الله رازینی

حوزه/ نشست علمی « الگوی تعالی سازمانی با رویکرد اسلامی» با حضور اساتید، طلاب و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در سالن جلسات انجمن علمی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در این نشست علمی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با تبیین مفهوم شناسی حوزه عملکرد در حوزه سازمانی اظهارداشت: ما مدخل بحث تعالی را اگر بخواهیم ورود کنیم ، اگر به لحاظ مدیریتی بهترین واژهایی که می شود در این حوزه دید، بحث عملکرد را دید که به لحاظ اثر بخشی شامل؛ کیفیت، بهره وری، اثر بخشی، کارایی، تعالی و عملکرد داده می شود.

دکتر رازینی با بیان اینکه عملکرد جامع مباحث مدیریت سازمانی ادامه داد: حوزه تحلیلی عملکرد دارای دو منظر می باشد افزود: « واحد تحلیل که می تواند فرد، تیم، واحد سازمانی، سازمان، بخش، ملی ، فراملی» و « موضوع تحلیل عملکرد می تواند از بُعد فرآیندها، برنامه ها، پروژه ها و راهبردها مطرح و پیگیری شود».

وی با بیان اینکه موضوع الگوی تعالی سازمانی در سه چارچوب مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: « بررسی تحلیلی – انتقادی از تعالی در علم متعارف مدیریت»، « مسیر تحقیق» و « برداشتی از تعالی با رویکرد اسلامی (دست آوردها و شواهد )» از جمله چارچوب های مورد بررسی می باشند.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) در بخش دیگری از سخنانش با طرح این سوال که چرا نظام ارزیابی عملکرد اهمیت دارد؟ افزود: این سوال در 6 مطلب قابل پاسخ گویی می باشد که عبارتند از؛ « معرف حوزه های مورد توجه در سازمان است»، « انتقال دهنده جهت گیری سازمان به کارکنان می باشد»، « زمینه ساز تحقق وظیفه نظارت و پایش است»، « زمینه ساز بهبود عملکرد سازمان است»، « قلب فرآیند مدیریت علمکرد» و « مبنای تشویق و تنبه کار آمد است».

در ادامه حاضرین در نشست سوالاتی را مطرح کردند که دکتر روح الله رازینی به آن پاسخ داد.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha