جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تربیت دانش آموزان ابتدایی با رویکرد حوزوی

حوزه/ مدیر دبستان استعداد ناب صالحین۲ اهواز گفت: این مدرسه وابسته به حوزه علمیه خوزستان می‌باشد و در کنار برنامه های آموزشی، نگاه ویژه ای به مسائل تربیتی و اخلاقی دارد.

 حجت‌الاسلام مجتبی حجاری، مدیر دبستان استعداد ناب صالحین2 اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری جشنواره دانش‌آموزان برتر، گفت: این مدرسه که وابسته به حوزه علمیه خوزستان می‌باشد، در راستای تشویق دانش‌آموزان به امر تحصیل و تهذیب، جشنواره دانش‌آموزان برتر را با حضور خانواده‌هایشان برگزار کرد.

وی با اشاره به حضور طلاب و روحانیون در اجرای برنامه‌های آموزشی، تربیتی این مدرسه، افزود: با توجه به این که این مدرسه، وابسته به مرکز مدیریت حوزه علمیه می‌باشد، در راستای کیفی‌تر کردن درس و اخلاق دانش‌آموزان، از تعدادی طلاب و روحانی آشنا به مسائل تربیتی استفاده کردیم که خوشبختانه بسیار در این زمینه موفق بوده‌اند.

مدیر دبستان استعداد ناب صالحین2 اهواز، از اجرای طرح "بچه‌های ناب" خبر داد و گفت: در این طرح، هر دانش‌آموزشی که موفق به حفظ 20 سوره از آخر قرآن مجید می‌شد، جوایزی نفیس را اهداء می‌کرد که خوشبختانه با تبلیغات و فعالیت‌هایی که طلاب در حین برگزاری آن انجام دادند، بیش از 50 دانش‌آموزان ابتدایی موفق شدند این 20 سوره را با نهایت نمره یعنی 100 امتیاز کسب کنند و جایزه بگیرند.

وی با اشاره به استقبال والدین از برنامه‌های اجرا شده در طول سال، ابراز داشت: ازآنجایی ‌که اکثر برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدرسه با همکاری طلاب و روحانیون برگزار می‌شود، یک روحیه نشاط معنوی میان دانش‌آموزان ایجاد شد و خوشبختانه این مسأله تا جایی پیش رفت که ما بازخورد آن را از سوی والدین مشاهده کردیم.

حجت‌الاسلام حجاری، در پایان، صدور کارنامه تربیتی در کنار کارنامه آموزشی برای دانش‌آموزان را دیگر فعالیت مثمر ثمر در این مدرسه برشمرد و تصریح کرد: همان‌گونه که دانش‌آموز در پایان هر ترم، کارنامه درسی دریافت می‌کند، یک کارنامه تربیتی نیز به والدین او داده می‌شود تا متوجه شوند، فرزندشان در چه زمینه‌هایی موفق و در چه زمینه‌هایی نیاز به تمرین و آموزش دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha