جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله نابلسی

حوزه/ آیت الله نابلسی گفت: ایران کشوری است که باید به عنوان دوست عراق باقی بماند، زیرا ایران همیشه با دیده احترام به عراق نگریسته و به حاکمیت عراق احترام گذاشته است و در روزهای سختی و تنگش به عراق کمک کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عفیف النابلسی از علمای لبنان در یادداشتی در روزنامه "البناء" به تحلیل و بررسی اوضاع نابسامان عراق و نقش دخالت های آمریکا در بحران عراق و نقش سازنده ایران در این کشور پرداخت.

آمریکا نمی تواند از دخالت های خود در عراق دست بردارد. این کشور به خاطر ویژگی های استراتژیک و تمدنی و جغرافیایی و اقتصادی، در میان کشورهای منطقه برای آمریکایی ها از اهمیت بیشتری برخوردار است و اگر این ویژگی ها نبود آمریکا در سال 2003 عراق را اشغال نمی کرد و در مفاصل سیاسی این کشور رخنه نمی کرد.

دست آمریکا در بحران عراق قابل مشاهده است

در اتفاقات اخیر عراق نیز دست آمریکایی ها قابل مشاهده است و البته این اولین بار نیست که آمریکایی ها به بحران آفرینی در عراق می پردازند و کسی که از جزئیات حیات سیاسی و اوضاع امنیتی داخل عراق اطلاع داشته باشد، می داند که حتی بربرهای وحشی نیز در مکر و حیله به پای آمریکایی ها نمی رسند؛ چراکه آمریکایی ها در راه تخریب و به تباهی کشاندن عراق به هر ظلم و جنایت و فتنه ای دست زده اند و در این زمینه سرزمین عراق شاهد است که آمریکا برای اینکه قدرت و نفوذ خود را در عراق حفظ کند و ثروت نفتی این کشور را همچنان در اختیار داشته باشد دست به چه کارهای پلیدی زد.

خائنان بدانند که تاریخ مصرف آنها روزی تمام می شود

متاسفانه برخی سیاسیون و احزاب نیز از سال ها پیش تا کنون برای خوشنود کردن آمریکا تلاش می کنند حتی اگر خوش خدمتی آنها به قیمت ریخته شدن خون مردم و از بین رفتن وحدت آنها تمام شود.

من نمی دانم این مسئولان خائن هنوز نمی دانند که آمریکایی ها تا زمانی به آنها توجه دارند که تامین کننده منافع آمریکا باشند؟

من بسیار در شگفتم که برخی از این سیاسیون چنان خود را به آمریکا می چسبانند گویی آمریکا خدای آنها است که "می میراند و زنده می کند و بر هر کاری توانا است".

هرگز چنین نیست، آمریکایی ها زمانی احساس قدرت می کنند که با مردانی ضعیف و زبون و دزد چون شما روبرو می شوند، اما هنگامی که با مؤمنان و انسان های بزرگ و شرافتمند روبرو شوند شکست خورده و عقب می نشینند.

امام خمینی رضوان الله علیه نیز در گذشته به این واقعیت اشاره کرد که: "اگر زمانی آمریکا از شما راضی شد بدانید که راه شما اشتباه است".

دشمنی با آمریکا عامل قدرت ایران

واقعیت این است که آمریکا فقط از مزدوران و منافقان و منفعت طلبان و جاه طلبان راضی می شود و یکی از عوامل قدرت جمهوری اسلامی ایران و وحدت مردم این کشور در دشمنی آنها با آمریکا است و در مقابل، یکی از عوامل ضعف و تشتت عراق و مردم آن در دوستی با آمریکا نهفته است.

اما آیا مردم عراق نیز این واقعیت را می دانند و دیدگاه خود را درباره آمریکا اصلاح خواهند کرد تا تمام این بحران ها و ویرانی ها و خونریزی ها تمام شود؟

از سوی دیگر آیا دیدگاه مردم عراق درباره جمهوری اسلامی ایرن اصلاح خواهد شد؟ ایرانی که با تمام توان خود برای ایجاد ثبات در عراق تلاش می کند و تمام این فداکاری را برای وحدت و سربلندی مردم عراق انجام می دهد.

این آمریکا است که باید از عراق بیرون برود، زیرا یک کشور اشغالگر و زورگو است، اما ایران کشوری است که باید به عنوان دوست عراق باقی بماند، زیرا ایران همیشه با دیده احترام به عراق نگریسته و به حاکمیت عراق احترام گذاشته است و در روزهای سختی و تنگش به عراق کمک کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha