جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هفته علمی تمدن نوین اسلامی

حوزه/دومین هفته علمی تمدن نوین اسلامی آذرماه ۱۳۹۵ برگزار و اساتید، دانشجویان و پژوهشگران، می‌توانند مقالات علمی ـ پژوهشی خود را تا سی و یکم شهریورماه سال جاری، به دبیرخانه هفته علمی ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، انقلاب اسلامى با بیان نظریه «نه شرقى، نه غربى» توانست ابَر نظمى جمعى مبتنى بر برابرى دولت‌ها و حاکمیت‌ها و تحقق حقوق الهى و انسانى ملت‌ها در نظام بین ‏الملل را رقم زند و با احیاى ظرفیت‏ ها و امکانات فراموش‌شده ملت‌های غیر متعهد و نفى انفعال و مرعوبیت در برابر استکبار، درصدد قطع ریشه‏ هاى وابستگى ملت‌ها به قدرت‌های بزرگ و درافکندن طرحی نو برآید.

هدف نهایی انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی در زنجیره‌ای منطقی و مستمراست که بر چهار رکن دین، عقلانیت، علم و اخلاق بناشده است. این زنجیره از حلقه انقلاب اسلامی آغازشده و پس از شکل‌گیری نظام اسلامی وارد مرحله دولت اسلامی می‌گردد؛ و پس از دولت اسلامی، جامعه اسلامی اسوه تحقق می‌یابد و این برق که در این گوشه از جهان درخشیدن گرفته بسان تمام تمدن‌ها در بستری طبیعی در جهان اسلام و نیز در جهان بشریت تلألو می‌یابد و فصلی نو در حیات بشر رقم می‌زند.

پس از وقوع انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی که ارکان، عناصر و ابعاد آن در قانون اساسی به‌طور اجمال بیان‌شده و البته هنوز به‌طور کامل و تفصیلی تحقق پیدا نکرده است ، عبور از سه‌گام دیگر در زنجیره تمدن سازی فرآیندی پیچیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha