پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه جذبه و کشش وجود مبارک حضرت اباعبدالله(ع) فوق العاده است، افزود: بنا بر روایتی که از امام حسین(ع) در بحار الانوار ذکر شده، بعد از ظهور امام زمان(عج) هم خون سید الشهدا(ع) آرام نمی گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، امروز در مراسم ویژه موقوفه سوم شعبان در حرم مطهر رضوی، به تبیین برخی از ویژگی های برجسته شخصیت سید الشهدا(ع) پرداخت و اظهار کرد: هیچ پیامبر و امامی همچون اباعبدالله(ع) بلا، مصیبت و سختی ندیده، از همین روی خداوند متعال نیز خصائص بسیار عظیمی برای ایشان قرار داده که فیض عظیم زیارت امام حسین(ع) از آن جمله است.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه جذبه و کشش وجود مبارک حضرت اباعبدالله(ع) فوق العاده است، افزود: بنا بر روایتی که از امام حسین(ع) در بحار الانوار ذکر شده، بعد از ظهور امام زمان(عج) نیز خون سید الشهدا(ع) آرام نمی گیرد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره واقفان و به ویژه میرزا فتحعلی خان صاحب ديوان، واقف موقوفه سوم شعبان حرم مطهر رضوی گفت: هرچه از مال، جان، نفس و عمر برای خودمان هزینه کنیم، فانی است. ولی کمترین حرکت در راه خداوند متعال همیشه ماندگار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد افزود: موقوفه این واقف همه ما را باید به این اندیشه معطوف کند که چقدر می توانیم در راستای امور خیر کار و هزینه کنیم.

لازم به ذکر است، میرزا فتحعلی خان از رجال مشهور عصر قاجار و متولی آستان قدس رضوی بوده که رقباتی را نیز وقف این آستان ملکوتی کرده است.

تعزیه داری، تعظیم شعائر اسلامی و برگزاري مراسم جشن عید میلاد اباعبدالله(ع) از جمله مصارفی است که از سوی این واقف برای موقوفات تعیین شده و در آستان قدس رضوی نیز همه این موارد مطابق با نیت واقف هزینه می شود.

مراسم ویژه موقوفه سوم شعبان، با قرائت بخشی از وقف نامه مرحوم فتحعلی خان و مدیحه سرایی سید جعفر ماهرخسار و پذیرایی از میهمانان به اتمام رسید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha