پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مترو دهلی

حوزه/ دختر محجبه در مطلبی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: اگر قانونی وجود دارد که افراد محجبه نمی‌توانند سوار قطار شوند، من این قانون را به شدت محکوم می‌کنم. حجاب یک احساس مذهبی برای دختران مسلمان است. آن‌ها به جای گذاشتن اینگونه قانون‌ها باید به فکر ارتقاء تمهیدات امنیتی‌شان باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از twocircles.net،  یک دختر جوان محجبه به خاطر داشتن پوشش اسلامی از اجازه ورود به متروی دهلی محروم ماند. در پی این حادثه تبعیض دینی، این دختر مسلمان که به بهانه مسائل امنیتی اجازه سوار شدن به قطار را نداشت از مسئولین مترو شکایت کرد.

حمیرا خان، این دانشجوی مسلمان در دهلی ، جزئیات این برخورد را که روز ششم می، در ایستگاه مایار ویهار رخ داده بود، در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و گفت: از من خواستند برای بازرسی امنیتی حجابم را دربیاورم و وقتی دوباره حجابم را به سر کردم، مسئول امنیتی به من گفت: با حجاب نمی‌توانید سوار قطار شوید. من از او خواستم تا با سرپرستش در این باره صحبت کند. مردی که به نظر می‌رسید مسئول ارشد باشد آمد و من به او گفتم: اگر می‌خواهید کارت شناسایی دانشجویی، آدرس و مدارک شناسایی مرا بررسی کنید. من در 2 سال گذشته با این مترو سفر کرده‌ام و هرگز کسی در هیچ ایستگاهی جلوی مرا نگرفته است. لطفا دلیل این برخوردتان را بگویید و من هم دیگر مزاحم شما نمی‌شوم.

این فرد با لحن خشنی به من گفت: یا حجابت را دربیار یا اینجا رو ترک کن! و من چاره دیگری جز رفتن نداشتم.

حمیرا در پست دیگری با بیان اینکه شکایتی را به متروی دهلی ارائه داده است گفت: اگر چنین قانونی وجود دارد که افراد محجبه نمی‌توانند سوار قطار شوند، من این قانون را به شدت محکوم می‌کنم. من شکایتی به قطار فرستاده‌ام و منتظرم پاسخ آن بیاید، تا آن زمان از همه دوستانم می‌خواهم که آرامش خود را حفظ کنند.

در ادامه باید گفت که حمیرا پیش از این هیچ گاه مشکلی با پست‌های بازرسی نداشته و همیشه قوانین را رعایت کرده و در این باره می‌نویسد: من این پست را گذاشته‌ام تا از آنچه پیرامونمان می‌گذرد آگاه باشیم. من هرگز هیچ مشکلی با بازرسی‌های امنیتی نداشته‌ام. در عوض همیشه جز گروهی بوده‌ام که معتقدم بازرسی‌های امنیتی لازم هستند، اما اینکه آن‌ها به اسم وظیفه، شهروندان را تحقیر کرده و از نظر روحی مورد آزار و اذیت قرار دهند اصلا کار درستی نیست.

حجاب یک احساس مذهبی برای دختران مسلمان است. اگر آن‌ها چنین قانونی را تصویب کرده‌اند چرا زنان مسلمان را هنگام گذاشتن چنین قانونی مدنظر قرار نداده‌اند. اگر شروع به گذاشتن چنین قوانینی بکنند دخترانی مثل من نمی‌توانند از این خدمات حمل و نقل استفاده کنند. آن‌ها به جای گذاشتن اینگونه قانون‌ها باید به فکر ارتقاء تمهیدات امنیتی‌شان باشند. به علاوه آن‌ها حجاب مرا درآورده و مرا کاملا مورد بازرسی قرار دادند، چه لزومی داشت که دوباره به من اجازه ورود به قطار را ندهند! این رفتار دیگر غیرقابل پذیرش است.

در این میان یکی از مسئولین مترو راه آهن دهلی به طور غیررسمی و ناشناس گفته که چنین دستورالعملی داده نشده است و خواستار شکایتنامه رسمی این بانوی مسلمان و بررسی برخورد غیرمسئولانه علیه او شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha