جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 379544
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
حجت الاسلام صولت حیدری - مسئول امور فرهنگی حوزه علمیه گناباد

حوزه/مسئول امور فرهنگی مدرسه علمیه امام رضا (ع) از راه اندازی کانون هلال احمر طلاب در این مدرسه خبرداد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گناباد ، حجت الاسلام صولت حیدری در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر گناباد اظهارداشت : همیشه نیروهای هلال احمر در وضعیت های بحرانی از پیش قدم ترین نیروهای حاضر در محل بوده و آماده خدمت به مردم هستند.

وی ادامه داد : دين اسلام به عنوان آخرين دين الهي، ديني اجتماعي است و به همه ابعاد و زواياي زندگي بشري نظارت و توجه داشته است و رابطه انسان را فقط در ارتباط او با خدا و انجام يك سلسله عبادات دستوري مانند نماز و روزه خلاصه نمي كند بلكه انسان را دريك سطح وسيع تر و مقياس بزرگ اجتماعي مي‌نگرد كه در هر بعدي از ابعادش بايد نكات و مسائلي را مد نظر داشته باشد. يكي از مسائلي كه مورد توجه و توصيه فراوان اسلام قراردارد مسئله خدمت به مردم مي‌باشد.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت : خدمت به مردم، در تعاليم آسمانى اسلام مورد تاکید قرار گرفته است به طوری که پيامبر اكرم (ص) مى‏فرمايد: "خصلتان ليس فوقهما من البر شى‏ء: الايمان بالله و النفع لعباد الله؛ دو خصلت نيكوست كه برتر از آن چيزى نيست: ايمان به خدا و نفع رساندن به بندگان او."

مسئول امور فرهنگی مدرسه علمیه امام رضا (ع) خاطرنشان کرد : یکی از بخش هایی که در حوادث غیر مترقبه جمعیت هلال احمر فعالیت خوبی در آن دارد بحث رسیدگی عاطفی و مشکلات روحی افراد می باشد که با توجه به توانایی روحانیت در این حوزه می توان تیم امدادگر روحی و روانی را تاسیس و از ظرفیت حوزه های علمیه در این بخش استفاده نمود.

حجت الاسلام صولت حیدری تصریح کرد : به زودی کانون جمعیت هلال احمر در مدرسه علمیه امام رضا (ع) گناباد راه اندازی خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گناباد نیز در این دیدار گفت : حوزه های علمیه و جمعیت هلال احمر مشترکات زیادی دارند که از آن جمله به غیر دولتی بودن این دو نهاد می توان اشاره کرد.

سید مسعود هدایتی افزود : حوزه های علمیه یکی از اهداف اصلی آن خدمت به مردم می باشد که جمعیت هلال احمر نیز بدون دریافتی هزینه ای در ایران به مردم خدمت رسانی می کند که این را نیز می توان از دیگر نقاط مشترک حوزه و جمعیت هلال احمر دانست.

وی ادامه داد : با همکاری خوبی که حوزه های علمیه گناباد با جمعیت هلال احمر داشته اند در هریک از تیم های عملیاتی می توانیم از وجود روحانیت استفاده کنیم.

هدایتی با اشاره به زلزله بم و نقش پررنگ روحانیت در آن زلزله خاطرنشان کرد : فقط اگر دو روز دیگر در زلزله بم روحانیت دیر می رسد مشکلاتی روانی زیادی در منطقه ایجاد می شد بطوری که جنازه ها جلو خانواده ها بود و نمی توانستند آنها را خاکسپاری کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر گناباد اظهار داشت : با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته و همکاری که حوزه های علمیه انجام داده اند در دوره های آموزشی زمانی را به مباحث دینی اختصاص داده ایم که در این بخش حوزه های علمیه نقش بسیار پررنگی خواهند داشت و آموزش های لازم را به امدادگران خواهند داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha