سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شعبان

حوزه/همزمان با اعیاد شعبانیه جشن های مختلفی در مدارس علمیه استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک شعبان و همزمان با اعیاد شعبانیه مدارس علمیه سطح استان کرمانشاه سراسر غرق در شادی و نور و مزین به برگزاری جشن های میلاد ائمه اطهار علیهم السلام است.

درهمین راستا همزمان با میلاد مبارک امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل (ع) ایستگاه های صلواتی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، حضور علما و فرهیختگان حوزوی در جمع طلاب و برگزاری مراسمات جشن از جمله برنامه های اجرا شده مدارس علمیه استان می باشد.

حجت الاسلام مختار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه اظهار داشت: امام حسین(ع) با پاسداری از حریم اسلام در راستای تداوم اندیشه اسلامی و روشن نگاه داشتن چراغ راه هدایت برای مسلمانان جان داد.

مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) سرپل ذهاب در پایان تصریح کرد: اعیاد شعبانیه بهترین فرصت برای بهره مندی از معنویات و آراستن خود به مکارم اخلاقی برای ورود به ماه مبارک رمضان است.

 

برپایی ایستگاه صلواتی به همت مدرسه علمیه اسلام آباد غرب

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار داشت: خوشبختانه خیل کثیری از عاشقان ائمه اطهار علیهم السلام در مراسمات اعیاد نشان دهنده وابستگی و ارادت به اولیا الهی می باشند.

مدیر مدرسه امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب تصریح کرد: طلاب و روحانیون این مدرسه به مناسبت گرامیداشت اعیاد شعبانیه با برپایی ایستگاه صلواتی با توزیع شربت و شیرینی میان عاشقان انبیاء الهی این اعیاد مبارک را جشن گرفتند.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی، سخنرانی و برپایی خیمه های مشاوره و پاسخگویی به شبهات دینی بخشی دیگر از برنامه های طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب می باشد.

این استاد حوزه علمیه در پایان گفت: محوریت قراردادن ائمه در جامعه موجب تقویت روحیه اتحاد و همدلی و همچنین محو شدن آداب غلط در جامعه خواهد شد.

 

بزرگداشت شهدای مدافع حرم در شهرستان سنقر

حجت الاسلام مجید بنی عامریان ،کارشناس علوم دینی  با تبریک به مناسبت حلول ماه شعبان عنوان داشت: ماه شعبان منسوب به رسول اکرم (ص) می باشد و مناجات های فراوانی در این ماه توصیه شده است.

مدیر مدرسه امام خمینی (ره) سنقر خاطر نشان کرد: ماه شعبان زمینه های آماده سازی روح انسان رابرای حضور در ضیافت الهی فراهم می کند و سراسر جسم و روح انسان را مملو از کرامات الهی خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: مهم ترین اعمال طلاب در این ماه برطرف ساختن عیوب و مصون ساختن خود از وسوسه های شیاطین می باشد.

این استاد حوزه علمیه دعا و توسل را پله های ترقی طلاب دانست و گفت: عبادت، توسل، استغفار و مراقبه موجب پویایی و اعتلای طلاب می شود.

وی در پایان ابراز داشت: مراسم جشن و مولودی خوانی و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم از برنامه های مدرسه علمیه امام خمینی (ره) سنقر در اعیاد شعبانیه می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha