جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ هم اندیشی فرصت ها و ظرفیت های علمی و فرهنگی پژوهشگاه ها و دانشگاه های قم و جهان عرب

حوزه/ معاون دانشگاه قم بر لزوم تقویت بنیه علمی و همکاری دانشگاه های جهان اسلام در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمد رزمی معاون دانشگاه قم پیش از ظهر امروز در همایش فرصت ها علمی و فرهنگی دانشگاه ها و پژوهشگاه های ایران و جهان عرب که در دفتر تبلیغات  اسلامی حوزه علمیه قم برگزارشدگفت: اسلام با توجه به جایگاه مهمی که در زمینه علمی قائل شده است موجب شده است که انتظارات از مسلمانان برای حضور در همه عرصه های علمی در جهان تقویت شود.

وی افزود: یکی از معظلاتی که سالها است که مسلمانان درگیر آن شده اند، ضعفی است که در عرصه های علمی دارند ولی جهان اسلام باید در عرصه اسلامی مولد باشند و از حالت پیروی خارج شوند.

معاون دانشگاه قم اظهارکرد: اسلام و فلسفه اسلامی ظرفیت های علمی برای توسعه در این زمینه ارایه کرده است؛ مبانی حکمت صدرایی و آرای ابن سینا امروز می توانند در عرصه علوم جدید به شکل مستقل از آنچه برای غرب ساخته می شود نقش آفرین باشند.

رزمی اظهارکرد: همگان قبول دارند که پدر علم اپتیک، ابن هیثم است و به همچنین نقش آفرینی علما و دانشمندان بزرگ اسلامی برهمگان مشهود است، ولی چرا هنوز نتوانستیم با این سرمایه ها مبانی علمی جدیدی را بسازیم و در جهان مولد باشیم.

معاون دانشگاه قم گفت: دانشگاه قم، آمادگی خود را برای ایجاد ارتباطات پیوسته نظری با دانشگاه های جهان اسلام برای فعالیت های مستمر اعلام می کند تا بتوانند یک چشم انداز علمی قوی را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه های جهان اسلام باید با ارتباطات مستمر با هم نگاه جدیدی در تولید علم داشته باشند و باید کاری کنیم که کشورهای غربی از ما برای استفاده از ظرفیت های علمی استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha