جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ هم اندیشی فرصت ها و ظرفیت های علمی و فرهنگی پژوهشگاه ها و دانشگاه های قم و جهان عرب

حوزه/ معاون دانشگاه کوفه فعالیت گسترده موسسات حوزوی در قم را شگفت آور دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر محسن عبود محسن امروز در همایش فرصت ها علمی و فرهنگی دانشگاه ها و پژوهشگاه های قم و جهان عرب در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: این دانشگاه در سال 1987 تشکیل شد و از ابتدا دانشگاه طب و تاریخ را ایجاد کرد.

وی افزود: این دانشگاه دارای 11 دانشکده و ده ها مرکز تخصصی است که در حال حاضر با حدود 27 هزار دانشجو، یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور عراق است.

معاون دانشگاه کوفه گفت: با توجه به تحولات حاصل شده در دانش در جهان، این دانشگاه اقدام مهمی در زمینه برنامه ریزی منسجم برای هماهنگ سازی پایان نامه ها با موضوعات به روز و این کار برای پیشتازی این دانشگاه در جهان اسلام انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا برنامه 4 ساله ای در این دانشگاه تدوین شده است که مهمترین محور آن، شامل افزایش ارتباطات بین المللی با دانشگاه های جهان اسلام که برای ایجاد این هدف 8 الزام انجام شده و تاسیس دانشگاه ها و مراکز علمی مشترک و افزایش مشارکت و تبادل اعضای هیئت علمی و دانشجو در محافل بین المللی از جمله کارگاه های علمی و.... از جمله آنها است.

محسن عبود بیان کرد: در مدت کوتاهی در دو سال گذشته این دانشگاه خود را به سطح دانشگاه های بین المللی رسانده و به رتبه بندی دانشگاه های جهان رسیده، این دانشگاه یک کرسی در یونسکو را به دست آورده است که به تقریب شیعه و سنی بپردازد.

وی افزود: این کرسی یکی از بزرگترین اهدافی بوده است که این دانشگاه به آن دست یافته و شخصیت های ادیان و مذاهب از کشورهای مختلف به همین بهانه در این دانشگاه حاضر شدند تا به تقریب مذاهب بپردازند.

معاون دانشگاه کوفه گفت: در این زمینه 27 قرارداد با دانشگاه های بین المللی در غرب امضا شده که به توسعه علوم طبیعی و انسانی بپردازیم؛ همچنین این دانشگاه با کشورهای عربی و اسلامی قراردادهایی امضا شده است.

وی خاطرنشان کرد: موسسات علمی فاخری در قم حضور دارند که بن مایه آنها حوزوی است که برای بسیاری از پژوهشگران بین المللی شگفت آور است و امروزه این نهادها بهترین آموزش ها را در زمینه توسعه علمی جهان اسلام انجام می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha