پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جانباز

حوزه/استاد حوزه علمیه کرمانشاه به سالروز ولادت حضرت عباس (ع) و روز جانباز، اشاره کرد و گفت: شهدا و جانبازان با خون خود نهال انقلاب را آبیاری کردند و اندیشه های اسلام را در جهان گسترش دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام حسین یاوری، در جشن اعیاد شعبانیه مدرسه نرجسیه شهرستان سنقر با اشاره به حدیث نبوی، گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: من از حسینم یعنی مکتب اسلام ناب محمدی الحدوث و حسینی البقاء می باشد.

این استاد حوزه  ادامه داد: به برکت مجاهدت امام حسین(ع) اسلام از خطر انحراف و اضمحلال نجات یافت و امروزه شاهد توسعه و گسترش آن به کشورهای مسلمان و غیر مسلمان می باشیم.

عضو هیأت امنا مدرسه نرجسیه شهرستان سنقر خاطر نشان کرد: سیدالشهدا (ع) در جهت برافراشته ساختن نشانه های شریعت و اجرای احکام و دستورات الهی قیام کرد و تن به ذلت و خواری در برابر دشمنان نداد و راه شهادت و عزت را انتخاب کرد.

حجت الاسلام یاوری ادامه داد: مکتب امام حسین (ع) به انسان ها درس جوانمردی، عزت و کرامت نفس، حق طلبی و حق خواهی و آزادگی آموخت، لذا عاشورا درس انسان سازی به شیعیان داد و امروزه شاهد ادامه راه سید الشهدا (ع) و ایستادگی مسلمانان در برابر متجاوزان و طاغوت های زمان می باشیم.

وی در ادامه به سالروز ولادت حضرت عباس (ع) و روز جانباز، اشاره کرد و گفت: شهدا و جانبازان با خون خود نهال انقلاب را آبیاری کردند و اندیشه های اسلام را در جهان گسترش دادند.

این استاد حوزه  یادآور شد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با اقتدا به مکتب حضرت عباس (ع) توانستند همانند قمربنی هاشم(ع) حماسه ای عظیم را خلق کنند.

حجت الاسلام یاوری در پایان عنوان داشت: طلاب و سربازان حضرت بقیة الله الاعظم(عج) با اقتدا به ائمه اطهار علیهم السلام در مسیر حفاظت و حراست از دین خدا اهتمام ویژه داشته باشند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha