سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سینما - هنر هفتم

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی هنر و رسانه تصریح کرد: حوزویان نباید در برابر جریاناتی که به دنبال هنجارشکنی در سینما هستند ، سکوت اختیار کنند.

حجت الاسلام غلامرضا یوسف زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: متاسفانه در سال های اخیر بعضاً فیلم هایی در سینما به نمایش درآمده که از مرزهای شرعی و عرفی گذشته و این در حالی است که از مسئولان مربوطه انتظار می رود نظارت خود را در این باره تقویت کنند.

وی افزود: وقتی در یک جهان تخیلی که فضای فیلم است نا هنجارهای شرعی و عرفی شکسته می شود و یا با آن ها شوخی و بازی می شود ، این مساله زمینه ای ایجاد می کند که در جهان واقعی نیز همین اتفاق بیفتد و بستر تحقق آن بر اثر کم توجهی و بی توجهی به هنجارشکنی ها واقع می شود.

این صاحب نظر هنری همچنین ادامه داد: اینجاست که فرهنگ عمومی با توجه به مخاطبانی که این گونه فیلم ها و آثار دارند در بلندمدت و میان مدت دچار آسیب جدی می شود.

وی با اشاره به این که ایراد اول در این خصوص به محتوای فیلم نامه برمی گردد، گفت: البته یک اثر هنری یک کلیت است و باید سازندگان و حامیان آن توجه داشته باشند که چه پیام و محتوایی را می خواهند به مخاطبان خود منتقل کنند.

حجت الاسلام یوسف زاده با بیان این که قبح زدایی از یک سری مسایل ارمغان برخی از همین فیلم های سینمایی هنجارشکن است، افزود: به خصوص نهادهای حوزوی باید در شرایط کنونی جریان فرهنگی سینمایی را رصد و نقد کنند و نسبت به انحرافات و مسایلی که وجود دارد ، هشدار و تذکر لازم را بدهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha