پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 دانش آموزان مسلمان آمریکایی به جنگ با اسلام‌هراسی می‌روند 

حوزه/ دانش آموز محجبه آمریکایی درباره حقوق زنان در اسلام می‌گوید: دلیل اینکه روی دختران تمرکز کرده‌ایم این است که مردم تصور می‌کنند اسلام به زنان بها نداده و اجازه صحبت کردن نمی‌دهد، در حالی که این درست نیست. ما در اسلام می‌خواهیم که دختران قدرتمندی داشته باشیم و به آنان بگوییم که آن‌ها نیز می‌توانند در دنیا تغییر ایجاد کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از realchangenews.org، دانش آموزان مسلمان دبیرستان‌های آمریکا  در شهر سیاتل واقع در ایالت واشنگتن، پس از ماه‌ها برنامه‌ریزی، قرار است 14 می به مناسبت روز تحصیلی سازمان یافته توسط جوانان با عنوان روز جهانی آگاهی اسلام‌‌هراسی دور هم جمع شوند. این گردهمایی شامل کارگاه‌های آموزشی در پارک ویکتور استین‌بروک می‌باشد و به مسائل و مشکلات بی‌شماری از جمله تاریخچه اسلام‌هراسی و مشارکت‌ها و دستاوردهای اسلامی در جامعه می‌پردازد.

برگزارکنندگان این تجمع، دانش آموزان محجبه‌ای هستند که خودشان نیز پیشتر مورد حملات و پیش‌داوری‌های اسلام‌هراسی قرار گرفته‌اند. برای مثال امینه معالین دانش آموز 17 ساله مسلمان دبیرستان کلیولند است که تصاویر اسلامی او در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت مورد حملات اسلام‌هراسانه قرار گرفت.

احلام ابراهیم، دانش آموز کلاس آخر دبیرستان رینر بیچ درباره گردهمایی سال گذشته می‌گوید: ما می‌خواستیم با جامعه اسلامی در این ناحیه ارتباط برقرار کنیم. پس از آن دانش آموزان با هم ارتباط برقرار کردند. ما توانستیم شبکه‌ای ارتباطی میان جوانان مسلمان ایجاد کنیم و تلاش داریم تا از طریق ارائه آموزش‌های اسلام در جامعه با اسلام‌هراسی مبارزه کنیم. ما نمی‌خواهیم در سن 80 سالگی در بستر مرگ به خودمان بگوییم ای کاش تلاشی برای بهتر کردن شرایط زندگی مسلمانان کرده بودیم.

برای گردهمایی امسال وسایل آموزشی بیشتری فراهم شده است. برای مثال تجمع سال گذشته کارگاه آموزشی درباره حجاب داشت، اما کارگاه‌های آموزشی امسال قرار است حقوق زنان در اسلام را عمیق‌تر از گذشته مورد بررسی قرار دهد.

ابراهیم درباره حقوق زنان در اسلام می‌گوید: دلیل اینکه روی دختران تمرکز کرده‌ایم این است که مردم تصور می‌کنند اسلام به زنان بها نداده و اجازه صحبت کردن نمی‌دهد، در حالی که این درست نیست. ما در اسلام می‌خواهیم که دختران قدرتمندی داشته باشیم و به آنان بگوییم که آن‌ها نیز می‌توانند در دنیا تغییر ایجاد کنند.

تبعیض در آمریکا محسوس است

نعیمه یوسف، 19 ساله که به عنوان یک دختر مسلمان در جامعه هندوستان زندگی کرده، کارگاه‌ آموزشی مربوط به تاریخچه اسلام‌هراسی را مدیریت کرده و می‌گوید: مردم هند اهمیت زیادی به مذهب می‌دهند و مذاهب مختلف بسیاری در هند وجود دارد، با این حال مردم این کشور با صلح در کنار همدیگر زندگی می‌کند. در اینجا ما تبعیض را احساس می‌کنیم، اما در هند همه به دین همدیگر احترام می‌گذارند. مثال‌های مختلفی درباره احترام مذاهب در هند می‌توان زد، مثلا اینکه هم‌تیمی برادرم که مسلمان نبود، بازی فوتبال را متوقف کرد تا برادرم بتواند نماز بخواند. این رفتارها سبب شد بخواهم بیشتر مردم اینجا را در این باره آگاه سازم.

افزایش اسلام‌هراسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

با گسترش جرایم نفرت محور، دانش آموزان دبیرستان برخوردهای تبعیض‌گرایانه دائمی با هم‌کلاسی‌ها و افراد غریبه دارند. در این میان دانش آموزان دختر محجبه بیشتر از سایرین در معرض پیش داوری‌ها قرار دارند. ابراهیم در این باره می‌گوید: این وضعیت آزاردهنده است. دلم می‌خواهد تنها یک روز را بدون اینکه به دیگران بگویم تروریست نیستم، سپری کنم. شعارهای تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز به این ترس افزوده است.

یوسف نیز می‌گوید: من هر روز می‌ترسم، خصوصا از هواداران ترامپ. آن‌ها بدون فکر و دلیل لفاظی می‌کنند. من ویدئوهایی را دیده‌ام که آن‌ها سیاه پوستان را خطاب قرار داده یا افراد را به خاطر پوشیدن حجاب یا ظاهر اسلامی مورد سرزنش و توهین قرار می‌دهند.

ابراهیم با اعتقاد به اینکه نشان دادن اسلام واقعی می‌تواند تفاوت‌ها میان اسلام و گروه‌هایی چون داعش یا القاعده را مشخص کند می‌گوید: اگر با دقت به آن نگاه کنید خواهید فهمید که انگیزه این گروه‌ها بیشتر سیاسی است تا مذهبی. نام دین ما را خراب کرده‌اند. آدم‌های زیادی هستند که از نام دین برای رسیدن به اهدافشان سوءاستفاده می‌کنند. استعمارگران نیز همین کار را کردند ولی متاسفانه خیلی‌ها نمی‌دانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha