جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ولایت فقیه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خوزستان عنوان کرد: کلام اهل بیت(ع) مهمترین عامل جهت جذب افراد و عشق ورزیدن آنها به این انوار الهی است؛ از این رو شیعیان نیازی به تقابل خشونت آمیز و تخریب و یا تکفیر سایر گروه ها ندارند.

حجت الاسلام مقداد گلزار، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به جایگاه امامت و ولایت در ارائه الگوی صحیح زندگی و تمدن سازی اسلامی، بیان داشت: در روایات آمده است:«الامام نظام الدین»، امام شاکله و چارچوب اصلی جامعه است و اگر بخواهیم نسبت آحاد جامعه را با امام بسنجیم، امام همچون نخ تسبیحی خواهد بود که تک تک افراد را در مسیر درست نگه می دارد.

وی، به نقش مبلغین دینی در راستای دستیابی به تمدن اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مردم اهل تحقیق و مطالعه هستند و برخورد های چهره به چهره در زندگی آنها نقش موثر تری دارد؛ به نظر می رسد مبلغین دینی در این زمینه اولین و آخرین راهکار جهت سوق دادن مردم به این هدف عالی هستند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، رافت و جذب حداکثری را از شاخصه های مهم تبلیغ دینی عنوان کرد و گفت: ائمه اطهار(ع) منشا دوستی و جذب افراد با تفکرات گوناگون بودند تا آنجا که بزرگان اهل سنت از جمله ابوحنیفه و شافعی نیز در میان شاگردان امام صادق(ع) حضور داشتند.

وی با اشاره به قدرت جذب کلام اهل بیت(ع) و منطق شیعی در راستای ارتباط با مخاطبان سایر فرق  و ادیان، اظهار داشت: همانگونه که در سیره علمای ما نیز دیده می شود ارائه کلام اهل بیت(ع) مهمترین عامل جهت جذب افراد و عشق ورزیدن آنها به این انوار الهی است؛ از این رو شیعیان نیازی به تقابل خشونت آمیز و تخریب و یا تکفیر سایر گروه ها ندارند.

حجت الاسلام گلزار در پایان سخنان خود، ولایت فقیه را نمونه ای عملی از تبلیغ تفکر شیعی و کلام اهل بیت (ع) دانست و گفت: خوشبختانه در عصر امروز وجود ولی فقیه و ظرفیت عظیمی که در جامعه در راستای تمدن سازی اسلامی ایجاد می کند می تواند مبلغان دینی را در اهداف خود موفق تر کند؛ چراکه نمونه ای عملی عمیق ترین مفاهیم اسلامی که از سوی انان تبلغ می شود در ولایت فقیه جاری است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha