جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

حوزه/ مفسر قرآن گفت: در مباحث تهذیبی باید از قرآن استفاده شود، ولی متاسفانه از این کلام وحیانی غفلت کرده ایم و به سمت مباحثی رفته ایم که اساسا جایگاه و اساسی ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی امروز در اجلاسیه اساتید سطح یک حوزه علمیه قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد گفت: هجرت طلاب به مناطق مختلف کشور  از جمله مسائلی است  که به آن دقت و اهتمام  فراوانی شود.

وی با بیان این که قرآن تاکید فراوانی به هجرت دارد این امر نیازمند برنامه ریزی از سوی مسئولین حوزه است افزود:مبلغ موفق کسی است که هنرمندانه مردم را بخنداند و از این طریق پیام های تبلیغی را به مردم برساند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که حوزه باید از ایام تابستان برای تحصیل طلاب استفاده کند گفت: در همین تعطیلات بود که تفسیر نمونه نوشته شده و علما نیز تاکید فروانی بر استفاده از این این ایام دارند و باید طوری برنامه ریزی شود که تعطیلات کم شود و طلاب بیشتر از وقت استفاده کنند.

این مفسر قرآن بیان داشت: تعطیلات در تابستان واقعا خسارتی است که باید بازنگری در برنامه ریزی در استفاده از فرصت ها کرد و به مشکلات اعتقادی جوانان در فضای مجازی پاسخ داد.

استاد قرائتی گفت: باید از فرصت ها برای کارهای بهتر و مورد نیاز جامعه استفاده کرد، ولی متاسفانه جامعه علمی اصل را کنار گذاشته  و به فرعیات چسبیده،  این حرف بدان معنا است که پژوهش ها باید در حوزه هدفمند و براساس نیاز روز باشد.

این مفسر قرآن گفت: در مباحث تهذیبی باید از قرآن استفاده شود، ولی متاسفانه از این کلام وحیانی غفلت کرده ایم و به سمت مباحثی رفته ایم که اساسا جایگاه و اساسی ندارد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha