پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله میلانی

حوزه/ آیت الله میلانی(ره) و آیت الله خویی(ره) در یک مباحثه علمی آن قدر یک مسئله درسی را پیگیر بودند که تا اذان صبح به طول انجامید؛ این گونه پشت کار موجب می شود انسان به این مراتب بالا برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید علی میلانی، امروز در مراسم نکوداشت چهلمین سال ارتحال آیت الله العظمی سید محمدهادی حسینی میلانی(ره)، در مدرسه امام صادق(ع) مشهد، گفت: برگزاری این گونه برنامه ها موجب می شود که یک طلبه به راهی که افرادی مانند حضرت آیت الله میلانی رفته و طی کرده اند، فکر و برای آن برنامه ریزی کند با عزمی قوی تر آن را ادامه دهد.

رئیس بنیاد امامت با اشاره به اینکه بیان خصوصیت های افرادی مانند حضرت آیت الله میلانی(ره) کار بسیار مشکلی است، از شخصیت علمی و معنوی آن مرحوم گفت و ابراز داشت: برگزاری مراسم بزرگداشت در واقع تجلیل از مقام علم و عالم است که در همه دنیا مرسوم بوده و رسم بسیار خوبی است.

وی، با اشاره به این که از مرحوم آیت الله میلانی(ره) شنیده که از زندگی اش از نظر مادی لذت و بهره ای نبرده، ولی با این حال، از خسران دنیا و آخرتش ترس داشته است، اظهار داشت: این نکته یعنی اینکه طلاب علوم دینی باید همه وقت خود را برای تحصیل و تلاش علمی صرف کنند.

آیت الله میلانی با بیان این که انسان بدون زحمت، کوشش و پشت کار به مراتب بالا نمی رسد، به ویژگی علمی و معنوی و تهذیب حضرت آیت الله میلانی(ره) خود اشاره و خاطر نشان کرد: به طور مثال آیت الله میلانی(ره) و آیت الله خویی(ره) در یک مباحثه آن قدر یک مسئله درسی را پیگیر بودند که تا اذان صبح به طول انجامید؛ این گونه پشت کار، موجب می شود انسان به این مراتب بالا برسد.

وی در ادامه سه وظیفه روحانیت را حفظ اصول اعتقادی، احکام شرعی و جهات اخلاقی دانست و گفت: نشر، تبیین و تبلیغ دین در هر سه بُعد وظیفه دیگر روحانیت است که بدون علم و تقوا، امکان پذیر نیست.

رئیس بنیاد امامت با بیان اینکه آیت الله میلانی(ره) بر توجه نسبت به ولایت و امامت اهل بیت(ع) تاکید ویژه ای داشت، افزود: اگر این دو امر از یک جامعه گرفته شود، همه امور از آنان اخذ می شود و این واقعیتی برهانی است که آیت الله میلانی بر آن تاکید داشت.

وی، حسن اخلاق را از دیگر ویژگی های آیت الله میلانی برشمرد و به اهتمام و تذکر آن مرجع تقلید نسبت به قرآن و و لایت و به ویژه توجه به حضرت ولی عصر(عج) اشاره و خاطر نشان کرد: طلاب علوم دینی باید شئونات خود را فدای امام زمان(عج) کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha