شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رئیسی تولیت آستان قدس رضوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، جزمیت علمی، عزم عملی و دوراندیشی را سه عنصر اساسی دستیابی به موفقیت در حوزه خواند و تصریح کرد: حوزه های علمیه نباید نسبت به هیچ یک از بخش های جامعه بی تفاوت باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام  والمسلمین رئیسی، امروز در دومين نشست "افق‌هاي پيش روي حوزه علميه خراسان"، در جمع مديران و معاونان آموزش مدارس علميه استان‌هاي خراسان، ئدر مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد، درباره انقلابی بودن حوزویان، اظهار داشت: حوزه های علمیه  نسبت به هیچ یک از بخش های جامعه چه به طور مستقیم یا غیر مستقیم، نباید بی تفاوت باشند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه مباشرت مدیران مدراس در اداره حوزه خراسان، را رمز اصلی موفقیت دانست و گفت: وجود برنامه‌های منظم راهبردی در پیشبرد اهداف عالی حوزه‌‌ علمیه خراسان، تاثیرگذار بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بر احیای تمایلات عالی انسانی در موضوع تربیت نفوس تاکید و یادآور شد: تربیت نفوس مستعد، ایجاد زمینه‌های هدایت و نظام‌سازی دینی، از وظایف حوزه علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطر نشان کرد: تحقق رفاه و عدالت اجتماعی در ایجاد نظام فکری مبتنی بر هدایت مردم است و براین اساس حوزه های علمیه نیز باید حامی نظام اسلامی باشند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، جزمیت علمی، عزم عملی و دوراندیشی را سه عنصر اساسی دستیابی به موفقیت در حوزه عنوان کرد و با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به حوزه علمیه خراسان، گفت: دانش‌آموختگان حوزه‌ خراسان پایه‌گذار برخی از فعالیت‌های ارزشمندی که در حوزه‌های علمیه كشور همچون قم انجام می‌شود، هستند.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان از سخنان خود با اشاره به دیدارهای اخیر خود با مراجع عظام تقلید در قم، ابراز داشت: پیش از این به لحاظ ثبوتی حرکت‌های بسیار ارزشمندی در ارتباط با حوزه علمیه خراسان صورت گرفته که البته به لحاظ اجرایی و اثباتی نیز گام‌هایی باید برداشته شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha