چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی وضع فرهنگی و فساد در جامعه اسلامی را نگران کننده دانستند و تاکید کرد: وظیفه ما گفتن است به وزیر ارشاد هم از این وضعیت گله کردیم و نگرانی خود را از اوضاع فساد به او گفتیم، ولی باید همه همکاری کنند تا فساد از بین برود.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار  اساتید و دانشجویان خواهر دانشگاه اصفهان  که در مدرسه امام سجاد(ع) قم برگزارشد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد آخریم منجی بشریت گفتند: امام سجاد (ع) فرمودند،  هیچ کاری بهتر از این نیست که انسان در مسائل مختلف  به جامعه خدمت کند و اختلافات را از طریق بر قرار کردن  صله رحم  و بر قرار کردن  رابطه  دوستی  و مهربانی  بردارد.   

این مرجع تقلید افزودند: گام دیگر که  خیلی مهم و با ارزش است،‌ این است که انسان در موقع نزاع خشم خود را فرود برد،‌متاسفانه اکثر گرفتاری ها در موقع خشم و عصبانیت ایجاد می شود.

معظم له بیان داشتند: در روایت آمده صبر کنید تا حوادث تمام شود در این موقع پاداش نصیب تان می شود، اما اگر صبر نکنید گرفتار عذاب می شوید.

 ایشان  افزودند: بهترین قطره، قطره خون شهید در راه دین و قطره اشک از خوف خدا در نیمه شب است، این حدیث درس و میراث بزرگ برای جامعه اسلامی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به جایگاه  علم اشاره کردند  وگفتند: اگر چه قطره خون شهید با ارزش است، ولی کاری که عالم می کند از خون شهید  هم با ارزش تر است، این جایگاه ارزش علم است، خدا این توفیق را به شما دانشجویان داده تا در مسیر قرآن و ترویج دین حرکت کنید این نعمتی است  و باید قدر آن را دانست.

 ایشان افزودند: اولین حوزه عملیه را پیامبر(ص)  در مدینه به شهادت آیه نَفر تاسیس کردند و الان هم در کتب علمی وقتی درباره تعلیم و تربیت بحث کنند سراغ آیه نفر می روند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به مسئله احتکار هم اشاره کردند و اظهار داشتند: احتکار در جامعه حرام است، اگر کسی مواد غدایی مورد نیاز مردم را در انبار قفل کند تا گران شود این حرام است، ولی احتکار تنها نیاز جسم نیست بلکه نیاز روح هم است.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: عالم باید علم خود را در اختیار جامعه قرار دهد، اگر این کار را انجام ندهد این هم احتکار کرده و دچار گناه شده است و اسلام هم این نوع عمل را مذمت کرده است.

معظم له  عنوان کردند: شهر اصفهان شهر آبرو مندانه ای است نمونه آن تخت فولاد است که علمای زیاد در آن جا مدفون هستند از قدیم الایام آن جا محل  رفت آمد علما بوده است.

ایشان بیان داشتند: ولی متاسفانه اخباری که می رسد نگران کننده است، مردم و علما باید بکوشند آبروی شهر را حفظ کنند این میراث  علمای گذشته  راباید حفظ کرد.

 حضرت  آیت الله   مکارم شیرازی  وضع فرهنگی و فساد در جامعه اسلامی را نگران کننده دانستند و تاکید کرد: وظیفه ما گفتن است به وزیر ارشاد هم از این وضعیت گله کردیم و نگرانی خود را از اوضاع فساد به او گفتیم، ولی باید همه همکاری کنند تا فساد از بین برود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha