پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 تصاویر/ آزمون دکتری طلاب جامعه المصطفی در قم

حوزه/ مدیرکل پذیرش و سنجش المصطفی از برگزاری سی و چهارمین آزمون کارشناسی ارشد و شانزدهمین دوره آزمون دکتری این مرکز حوزوی در سطح جهان خبرداد.

حجت الاسلام  سید قربان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: سالانه دو مرحله آزمون ویژه کارشناسی ارشد و دکتری در جامعه المصطفی العالمیه برگزار می شود.

وی افزود: مرحله اول که در اردیبهشت و خردادماه برگزار می شود، ویژه طلاب غیر ایرانی است و مرحله دوم آزمونی این مرکز علمی در آذرماه برگزار می شود که ویژه طلاب ایرانی و غیر ایرانی است.

وی اظهارکرد: در همین راستا آزمون کارشناسی ارشد و دکتری امروز  جمعه به شکل همزمان برگزار شد؛ در آزمون کاشناسی ارشد که سی و چهارمین دوره آن امروز برگزار شد، طلاب در استان های قم، اصفهان و مشهد در این آزمون شرکت کردند.

مدیرکل سنجش و پذیرش جامعه المصطفی تصریح کرد: درحوزه آزمونی قم 222 شرکت کننده شامل 198 برادر و 24 خواهر، در حوزه آزمونی اصفهان 22 برادر و در مشهد مشهد 48 نفر شرکت کردند که در مجموع در ایران حدود 300 نفر در این آزمون به رقابت پرداختند.

وی بیان کرد:  در خارج از کشور نیز در آفریقای جنوبی 11 برادر، در افغانستان 142 نفر شامل 129 برادر 13 خواهر، در  سوریه 8 خواهر، در عراق 41 نفر، در لبنان 12 نفر و در مجموع 214 نفر در آزمون شرکت کردند که در مجموع بیش از 500 نفر در این آزمون حضور داشتند؛ گفتنی است طلاب المصطفی در مقطع کارشناسی ارشد در 22 رشته با هم به رقابت می پردازند.

حجت الاسلام موسوی اظهارکرد: در آزمون دکتری مرحله 16 آن در این مرکز علمی برگزار شد، که  ایران در دو شهر قم و مشهد مجموعا  176 متقاضی به رقابت پرداختند.

وی گفت: در خارج از کشور، این آزمون در دو کشور عراق و لبنان برگزار شد که در عراق 30 نفر و در لبنان 44 نفر در این آزمون شرکت کردند که مجموعا 250 نفر هستند که در 15 رشته به رقابت پرداختند.

وی اظهارکرد: فارغ التحصیلان هر سطح در المصطفی باید در آزمون دوره بعدی و سطح بعدی شرکت کنند و به همین دلیل اکثر افراد فارغ التحصیل در دوره بعد این مجموعه شرکت می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha