جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه / اقتصاد اسلامی این است که پول‌ها به جای ماندن در بانک‌ها، در راه اقتصاد و صنعت و تجارت به حرکت بیافتد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار  شرکت کنندگان در سومین دوره ائمه جماعات شرکت کننده در دوره سفیران آسمانی در قم گفتند: اقتصاد اسلامی این است که پول‌ها به جای ماندن در بانک‌ها، در راه اقتصاد و صنعت و تجارت به حرکت بیافتد، اسلام دارای  معارف فرهنگی و معارف حکومتی است،اگر شما در همه موضوعات معارف اسلامی متخصص باشید، در کار خود موفق خواهید بود. ایشان افزودند:البته برخورد مهربانانه و متواضعانه و کریمه با مردم نیز امر لازمی است، زیرا رکن دوم انقلاب بعد از اسلام، مردم هستند.

این مرجع تقلیدبا بیان این که سومین رکن انقلاب نیز ولایت فقیه است و با این سه رکن، انقلاب اسلامی پیروز شد و به حیات خود ادامه می‌دهد بیان داشتند: مردم سلاح این انقلاب هستند و ما به سبب حضور مردم، نیازی به سلاح هسته‌ای نداریم.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود طلبه بودن را افتخار دانستند و گفتند:انسان تا به شغل خود عشق و علاقه نداشته باشد، در آن موفق نخواهد بود، شغل طلبگی، عالی‌ترین و پر برکت‌ترین شغل‌ها است که به لطف خداوند متعال برای ما فراهم شده است و چه شغل دیگری را می‌توان یافت که در آن سرباز امام زمان(عج) باشیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره ناکید کرده اند،شغل طلبگی برای من از همه شغل‌ها بالاتر است و این برای ما درسی است که قدر این شغل را بدانیم.

ایشان خاطرنشان کردند: دنیای امروز با مشکلات فراوانی روبه‌رو است و تنها کشورهای اسلامی نیستند که مشکل دارند، بلکه کشورهای غیر اسلامی نیز گرفتار هستند. بنابراین تا کسی در مکتب اهل بیت(ع) تخصص و مهارت نداشته باشد، نمی‌تواند در جامعه اثرگذار باشد و امام راحل چون یک فقیه بودند و بعد سیاستمدار، مجاهد، انقلابی و تاثیرگذار شدندو  به ندای مردم جهان پاسخ گفتند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha