شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ابوالحسن میرعمادی - حوزه مازندران

حوزه/رعايت عفاف و حجاب موجب صيانت از کرامت و سلامت انساني است و هرچه اين صيانت بيشتر و بهتر باشد به کرامت و شخصيت انساني نيز افزوده مي شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی که با موضوع "ترویج فرهنگ عفاف و حجاب" در ساری برگزار شد، بد حجابي را مشکلي مهم در جامعه اسلامي دانست و با بيان اين که متأسفانه ورود مد‌هاي غربي هر روز براين مشکل مي‌افزايد، تصريح کرد: جامعه ما در چنين شرايطي نيازمند ارائه الگويي فاطمي در عرصه عفاف و حجاب است.

وی، رعايت عفاف و حجاب را تضمين کننده سلامت جامعه دانست و گفت: توجه به اين فريضه مهم سبب حفاظت از ارزش وجودي زنان در جامعه مي‌شود، همه بايد توان خود را در جهت نهادينه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به کار گيرند.

استاد حوزه علمیه مازندران، خانواده را مهم‌ترين رکن ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و ادامه داد: ناهنجاري‌هاي بدحجابي و بي‌عفتي به عنوان يک آسيب فرهنگي ريشه در تحولات دو دهه گذشته دارد که تصميم‌هاي غلط، رفتاري‌هاي غير مدبرانه و سياست‌هاي غير اصولي و غير ارزشي به يقين در رشد اين آسيب اجتماعي بي‌تاثير نبوده است.

وی با بيان اين که نهادينه‌سازي فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان يکي از ضرورت‌هاي باورهاي ديني نيازمند برنامه‌ريزي صحيح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است، گفت: نقش جامعه اسلام در ايجاد و ترويج اين باور انکارناپذير بوده و در نگاهي عميق‌تر، ضروري و اساسي است.

حجت الاسلام میرعمادی گفت: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشري و به ويژه جوامع اسلامي مطرح است و همواره اين دو واژه در کنار هم به کار برده مي‌شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران، حجاب و عفاف را مکمل يکديگر دانست و افزود: حاصل عفت و پاکدامني، پوشش ظاهري است و يابه تعبير زيباي بعضي از بزرگان حجاب ميوه عفاف و عفاف ريشه حجاب است.

وی با تشريح فلسفه حجاب خاطر نشان کرد: حجاب به خاطر احترام و حرمت زنان بوده و مقام آنان به قدري والا است که بايد از طريق حجاب شناخته شوند.

حجت الاسلام میرعمادی امام خميني(ره) را پيام‌آور ارزش هاي الهي و احياء کننده حجاب و عفاف دانست و اذعان داشت: به واسطه وسوسه‌هاي شيطاني استکبار بي حجابي و بي حيايي در ايران اسلامي به تمدن تبديل شده بود؛ اما به برکت انقلاب اسلامي و روشنگري هاي امام خميني (ره)، زنان و دختران ما ، به ارزش‌هاي واقعي خود پي بردند.

معاون حوزه علمیه مازندران با بيان اهميت رعايت حجاب و عفاف در جامعه گفت: حجاب ارزنده ترين نماد فرهنگي و اجتماعي در تمدن ايران اسلامي است.

وی اظهار داشت: رعايت عفاف و حجاب موجب صيانت از کرامت و سلامت انساني است و هرچه اين صيانت بيشتر و بهتر باشد، به کرامت و شخصيت انساني نيز افزوده مي شود.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به تهاجم فرهنگي دشمن در حوزه حجاب و عفاف تصريح کرد: در طول تاريخ،دشمنان اسلام همواره اعتقادات و باورهاي ديني مسلمانان را نشانه گرفته اند و کشف حجاب در دوران رضاخان و امروز نيز طرح مسائل فمنيستي و اباحه گري نشانه توطئه هاي دشمنان امر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha