پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله علوی بروجردی

حوزه/ استاد حوزه گفت: وقتی بر حقیم، نباید از داعش و آمریکا ترسید و وحشت داشت، زیرا کسی که امام(ع) دارد، ترس و دلهره ندارد.

به گزارش خبر گزاری«حوزه» آیت الله علوی بروجرودی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مدافعان حرم اهل بیت و سپاه پاسداران که در بیت آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد، با بیان این که وجود مقدس حضرت علی اکبر(ع) بهترین الگو برای جوانان جامعه اسلامی است، گفت: حضرت سیدالشهدا (علیه السلام ) در مسیر کربلا بودند، لحظه ای به خواب رفتند بعد در عالم  رویای دیدند،  همه  در حال رفتن به سمت مرگ هستند و این رویای را وقتی تعریف کردند،  حضرت علی اکبر (ع) فرمود وقتی ما در مسیر حق و حقیقت در حال حرکت هستیم از مرگ باکی و ترسی نداریم.

وی بیان داشت: جمله این جوان حضرت، نشانگر عمق معرفت او به حقایق و به امام(ع) و اسلام ناب است و حقیقتا جامعه باید از این چنین شخصیتی الگو بگیرد.

 آیت الله علوی بروجردی افزود: کسانی که برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) حرکت می کنند، باید بدانند در مسیر حق و حقیقت گام می گذارند و کسی که در این مسیر حرکت می کند از مرگ ترسی نخواهد داشت.

استاد حوزه در ادامه با بیان  این که امامان معصوم (ع) دارای خصوصیت و شئوناتی هستند و بعد از این بزرگواران  ترویج دین به عهده  عالمان دین و حوزه  است، گفت: امام نقش  زیادی دارد و یکی ازآنها،‌ این است که بر عالم تکوین هم احاطه دارد و اساسا مجموعه نظام هستی در ید احاطه امامان است.

وی با بیان این که  امام حافظ است و علاوه بر نقش تشریعی، تکوینی را هم به عهده دارند، گفت: نباید از خدا غفلت کرد و متاسفانه همه گرفتاری های ما از همین غفلت شروع می شود و چون غافل هستیم چوب گرفتاری را هم می خوریم.

استاد حوزه بیان داشت: در زمان دو ابر قدرت شرق و غرب که هیچ کشوری توان مقابله با آنها را نداشت، این عنایت حضرت ولی عصر(ع) بود که کشور را از چنگال این ابر قدرت ها نجات داد.

 آیت الله  علوی بروجردی افزود: این همه بلا بر سر ایران در طول ۸سال  جنگ آوردند کسی موضع نمی گرفت، سازمان بین الملل مرده بود، سخن نمی گفتند، اما در حال حاضر همین سازمان همه جا سخن می گوید.

استاد حوزه گفت: همه خواستند صدام وحزب بعث بماند خدا نخواست از آن طرف همه خواستند ایران و اسلام نماند، ولی خدا و ائمه(ع) خواستند ماند و تا الان به برکت آن حضرات ادامه پیدا کرد.

وی بیان داشت: ولی حقیقتا قدر و برکت   امام معصوم(ع) را ندانستیم و نتوانستیم وظیفه خود را در قبال آن امام رئوف به درستی انجام دهیم. جامعه اسلامی باید حجاب ها را بردارد، ما دائم امام زمان(عج) را صدا می زنیم، ولی نتوانستیم مانند ایشان رفتار کنیم و معرفت داشته باشیم.

 آیت الله  علوی بروجردی گفت: هر کسی به امام عصر(ع) معرفت داشته باشد، امام به سراغ او خواهد رفت، ولی نتواستیم این لیاقت را در خود به وجود بیاوریم.

وی بیان داشت: وفتی بر حقیم، نباید از داعش و آمریکا ترسید و وحشت داشت کسی که امام(ع) دارد ترس و دلهره ندارد.

استاد حوزه افزود: حق ماندنی است و همه خواستند نور امامان (ع) را خاموش کنند، ولی خدا نخواست این اتفاق بیافتد و نیفتاد ظالم نابود شد و چیزی از آنها باقی نماند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha