جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تأثیر ابن سینا بر فلسفه دنس اسکوتوس

حوزه/ ویراست دوم کتاب "تأثیر ابن سینا بر فلسفه دنس اسکوتوس"، به قلم دکتر مهدی عباس زاده منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در ویراست جدید دو فصل مستقل با عناوین "مبانی الهیات در تفکر دنس اسکوتوس با نگاهی اجمالی به آرای ابن سینا" و "سخن گفتن از خدا در الهیات دنس اسکوتوس با نگاهی به تأثیر آرای ابن سینا"، به کتاب افزوده شده و از این جهت، به نظر می رسد ساختار اثر، کامل تر از پیش شده باشد.

این ویراست با بازنگری از سوی نگارنده در تمامی فصول و بخش های قبلی انجام شده و وی سعی کرده تا دشواری ها و ابهامات به جای مانده از قبل را رفع کند.

این کتاب در دو بخش و هر بخش شامل چندین فصل تدوین شده است.

در بخش اول که فضای علمی فکری زمانه دنس اسکوتوس، زندگی نامه و آثار او مورد بررسی قرار گرفته در چهار فصل تنظیم شده است. در فصل اول: دانشگاه ها در قرن سیزدهم میلادی؛ جریان های فکری قرن سیزدهم و محکومیت سال 1277 میلادی؛ زندگی نامه دنس اسکوتوس و آثار دنس اسکوتوس مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین در بخش دوم که به تفکر دنس اسکوتوس و نسبت آن با آرای ابن سینا اختصاص دارد و در هشت فصل تنظیم شده است. آرای معرفتی دنس اسکوتوس و مقایسه آن با آرای ابن سینا؛ تأثیر ابن سینا بر وجودشناسی دنس اسکوتوس؛ تأثیر ابن سینا بر مبحث کلیات و اصل فردیت در تفکر دنس اسکوتوس؛ مبانی الهیات در تفکر دنس اسکوتوس با نگاهی اجمالی به آرای ابن سینا؛ سخن گفتن از خدا در الهیات دنس اسکوتوس با نگاهی به تأثیر آرای ابن سینا؛ اثبات وجود خدا در تفکر دنس اسکوتوس و تأثیر ابن سینا بر آن از مهترین فصول این بخش است.

بررسی و نقد دیدگاه دنس اسکوتوس درباره خلقت عالم و انسان تکیه بر آرای ابن سینا و بررسی و نقد اصالت اراده در فلسفه اخلاق دنس اسکوتوس با تکیه بر آرای فلاسفه اسلامی، از دیگر فصول بخش دوم می باشد.

گفتني است ویراست دوم کتاب مذکور با قیمت 20000  تومان، از سوی انتشارات فرهنگ و اندیشه اسلامی در اختيار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب، می توانند به نشانی www.poiict.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha