پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 379888
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کتاب معاملات فارکس

حوزه/ کتاب "معاملات فارکس" به قلم سیدمهدی معلمی، از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این کتاب سعی شده ابتدا به طور اجمالی مخاطب از تاریخچه پیدایش بازار فارکس و دلایل گسترش روزافزون آن در سطح جهانی آگاه شود.

در فصل دوم انواع معاملات بازار فارکس تبیین و به صورت مختصر از منظر حقوقی بررسی شده. معاملات فارکس قابلیت سودآوری بالایی دارد، اما ریسک زیادی نیز دارد.

در این کتاب با نگاه اقتصاد خرد، آسیب ‌های معاملات این بازار مطرح و ریسک ‌ها و خطرهای ورود به بازار فارکس بررسی شده است. همچنین روش‌ های مطرح شده برای پوشش ریسک در معاملات بازار فارکس از طریق تحلیل فنی و بنیادین ارزیابی شده است.

تلاش شده است آسیب ‌های نفوذ و گسترش معاملات بازار فارکس بر متغیرهای اقتصاد کلان کشور، مانند رشد اقتصادی، ارزش پول ملی، نرخ بهره و انواع کلاهبرداری و تقلب ‌هایی که در بازار فارکس، به ویژه در کشورمان رخ داده، به مخاطب منتقل شود.

در فصل پایانی نیز از نگاه فقهی ورود به بازار فارکس با توجه به ماهیت قراردادهای بازار فارکس و آثار مثبت و منفی آن در اقتصاد خرد و کلان بررسی شده است.

این کتاب با شمارگان 500 نسخه، 144 صفحه و قیمت 9000 تومان منتشر شده است.

خاطرنشان می شود؛ بازار مبادلات ارز خارجی که فارکس نامیده می شود یک بازار جهانی است که در آن ارز معامله می شود. هیچ بازار متمرکزی که در آن معاملات انجام شوند وجود ندارد بلکه معاملات فارکس به طور فرابورس الکترونیکی (OTC) انجام می شوند و گردش مالی روزانه معاملات در جهان 4 تریلیون دلار تخمین زده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha