سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قمی

حوزه / معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: مسئله فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام و مسئله مهم همه ادیان الهی و همه بشریت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران،  حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در کنفرانس بین المللی "همصدا با اقصی"  که با حضور مسئولان عالی کشور و اعضای اتحادیه بین المللی سازمان های غیر دولتی حامی حقوق مردم فلسطین از 30 کشور در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد ، گفـت : مسئله فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام و مسئله مهم همه  ادیان الهی و همه بشریت است .
 
وی افزود : از نگاه ما مسئله فلسطین مبارزه  میان دو گفتمان سلطه و مقاومت  است و در حقیقت این نزاعی است بین مدعیان حقوق بشر و قربانیان  آن .

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری  در ادامه  تصریح کرد : در دهه هفتاد میلادی وقتی ناسیونالیسم  عربی فروکش کرد دشمنی با اسرائیل هم به ورطه فراموشی سپرده شد اما پیرزوی انقلاب اسلامی یک بار دیگر مسئله فلسطین را به صدر تحولات جهان باز گردانند .

حجت الاسلام والمسلمین قمی افزود :  امام راحل در همان روزهای نخست دستور داد برای استقبال از یک رهبر فلسطینی که به تهران می آید هواپیما های اف 14 به پرواز درآیند و پس از ورود رهبر فلسطینی به ایران نیز کلید سفارت اسرائیل تحویل نماینده فلسطین شد .

وی ادامه داد : پس از ایشان نیز مقام معظم رهبری صراحتا اعلام کردند ما از فلسطین، حزب الله لبنان و هر گروهی که مقابل رژیم صهیونیستی بایستد حمایت می کنیم .

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری  افزود : وقتی در جنگ غزه رزمندگان فلسطینی پیروز شدند رهبران مقاومت فلسطین اعلام کردند از فشنگ تا موشک را ایران به ما داد .

وی با بیان اینکه نماینده نظام سلطه در منطقه اسرائیل است  گفت :  وقتی نمایندگان فلسطینی به تهران آمدند رهبری صراحتا اعلام کردند تا من زنده ام این مسیر را ادامه خواهم داد .  

حجت الاسلام  والمسلمین قمی تصریح کرد :  ما باید تلاش کنیم مسئله فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام باقی بماند و از نزاع های درونی باید پرهیز کرد .

وی تاکید کرد : باید  از تمامی ظرفیت های سازمان های غیر دولتی در سطح جهان استفاده کنیم این نیروی عظیم را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم .

حجت الاسلام  والمسلمین قمی گفـت: توانمند ساختن مردم فلسطین بویژه در زمینه نظامی باید صورت گیرد چرا که دشمنان ملت فلسطین زبانی به جز زور را نمی فهمند .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha