چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسین شریعتمداری

حوزه/ مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: نفوذی که برای تأثیرگذاری افکار مخاطبان انجام می شود از موثرترین نفوذ هاست در این نفوذ، سعی می شود محاسبات طرف مقابل تغییر کرده، به گونه ای فکر کند، که عاملان نفوذ می خواهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حسین شریعتمداری در مراسم سالگرد شهید حجت الاسلام مهدی مطلبی، که عصر امروز در نمازخانه مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، تصریح کرد: خدا را شاکریم که طلابی از نسل انقلاب در حوزه حضور دارند، که چون شمع می سوزند و روشنایی می بخشند.

وی درباره نفوذ پذیری در جامعه گفت: نفوذ یا از طریق تخریب و یا برای تأثیر بر افکار است؛ نفوذی که برای تخریب صورت می گیرد، در عملیات تروریستی انفجار و غیره جلوه می نمایند، که در عین وجود تأثیرات نقش اصلی را در نفوذ اجرا نمی کند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: نفوذی که برای تاثیرگذاری افکار مخاطبان انجام می شود از موثرترین نفوذ هاست در این نفوذ، سعی می شود محاسبات طرف مقابل تغییر کرده، به گونه ای فکر کند، که عاملان نفوذ می خواهند.

وی با بیان این که عوامل نفوذ در این بخش الزاما پنهان نیست و گاهی عوامل آن آشکار هستند، اظهار داشت: ممکن است این افراد نگاه دشمن را در پوشش خودی تبلیغ کنند، مثلا آمریکا را بزک کرده، یا دیدگاهی مطرح می کنند که خواست دشمن است.

شریعتمداری با بیان این که امروزه از این نمونه ها وجود دارد، گرچه تعدادشان کم است، گفت: آنها سعی می کنند، هنجار شکنی کنند و در این حالت مخاطبان را دچار تصویری غلط از واقعیت نمایند، تصویری که واقعی نیست، ولی شباهت هایی با واقعیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: این نفوذی ها را باید در میان کسانی جستجو کرد که دیدگاه های دشمن را در پوشش خودی مطرح می کنند، یعنی طرف تابلوی خودی دارد و خودی نیست، اینها را باید شناسایی نمود.

نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان، در پایان اظهار داشت: ملت ما به این مسئله توجه دارند همانگونه که در فتنه 88 هم به آن توجه داشتند.

۳۱۳/۱۵

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha