جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ملکی

حوزه/ رئیس مرکز تخصصی تفسیر حوزه،ذلت پذیری را سدی بزرگ در برابر مجریان امر الهی در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: برخی به دلیل روحیه ترس و واهمه اهل تساهل و تسامح در مسیر اجرای امر الهی می شوند، این ترس آنها را گرفتار گمراهی می کند و از مسیر حقیقی باز می دارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، در مراسم سالگرد شهید حجت الاسلام مهدی مطلبی، که عصر امروز در نمازخانه مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از ائمه اطهار(علیهم السلام) در رابطه با ویژگی های یاوران دین الهی، اظهار داشت: از جمله ویژگی های کسانی که می توانند امر خدا را در جامعه جاری سازند این است که اهل سازش نباشد.

وی افزود: انسانی اهل سازش نیست که شجاع باشد، البته هر شجاعی نمی تواند دین خدا را یاری نماید، شجاعی که اهل ایمان، تقوا، تهذیب و تدبیر باشد، در تاریخ افراد شجاعی بودند که اعتقادی به خدا نداشتند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم یادآور شد: این افراد شجاع و با ایمان در مسیر حرکت خود سر از پا نمی شناسند و هیچ گاه از مسیر خود خسته نمی شوند.

وی حرکت در مسیر ولایت را از دیگر ویژگی های افرادی عنوان کرد که به دنبال جاری کردن امر خدا در جامعه هستند و گفت: افرادی بودند که پیش از انقلاب و اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با امام خمینی(ره) همراه بوده، در برهه ای خواستند از ولایت جلوتر حرکت نمایند که علاوه بر انحراف از آرمان های انقلاب جذب گروهک های انحرافی چون، مجاهدین خلق شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، ذلت پذیری را سدی بزرگ در برابر مجریان امر الهی در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: برخی به دلیل روحیه ترس و واهمه اهل تساهل و تسامح در مسیر اجرای امر الهی می شوند، این ترس آنها را گرفتار گمراهی می کند و از مسیر حقیقی باز می دارد.

۳۱۳/۱۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha