پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ انتفاضه پلی برای بازگشت

حوزه/ نماینده حماس در ایران بیان کرد : کار جهان اسلام به جایی رسیده است که سران عرب و اسراییل مدال افتخار گردن هم می اندارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، خالق قدومی نماینده حماس در تهران عصر امروز در همایش انتفاضه پلی برای بازگشت،که در قم برگزار شد  گفت: روز نکبت هنوز در حافظه تاریخی عاشقان اسلام یک حادثه تلخ است؛ این یادبود امروزه باعث خشنودی رژیم صهیونیستی است که غرب آنها را پایگاه دموکراسی در خاورمیانه می داند.

وی افزود: این پایگاه در کشور ما تاسیس شده است و خون جوانان ما را ریخته و کشور ما را اشغال کرده؛ موسسات و سازمان های مردم نهاد، باید چهره کریه و جنایتکار و زشت رژیم صهیونیستی که با دموکراسی و بشریت در تضاد است را رسوا کنیم.

قدومی بیان کرد: ما همیشه امیدواریم که این رژیم سرنگون شود؛ ایمان و عقیده و باور ما به قرآن کریم باعث شده است که مطمئن باشیم که پیروزی نهایی با ملت مظلوم فلسطین خواهد بود.

نماینده حماس در تهران اظهارکرد: با هر شهید و هر قطره خونی که در فلسطین ریخته می شود این ایمان تجدید می شود و با وجود همه رنج هایی که می بریم به پیروزی امیدواریم.

وی گفت: از دیگر سوی باید از جهان عرب سخن بگوییم؛ متاسفانه در شصت و هشتمین سالروز نکبت با شرایطی  با فلسطین واحدی روبرو هستیم نه امروز که فلسطین پاره پاره شده است.

وی افزود: تفاوت و فرق میان این دو نکبت و زخمی که در جهان سرباز کرده است واضح است؛ خونی که از مسلمانان به دست دیگر مسلمانان ریخته می شود بسیار درد آور است و دست کمی از زخم چرکین رژیم صهیونیستی ندارد.

قدومی بیان کرد: متاسفانه با وضعیت فاجعه باری مواجه هستیم زیرا امروز شیوخی در کشورهای اسلامی برای مجاهدینی دعا می کنند که هر کدام شعار لااله الاالله سر می دهند و دیگر مسلمانان را می کشند.

نماینده حماس در تهران اظهارکرد: فلسطین تنها برنامه و طرح واحدی است که تمام طرف های نزاع در منطقه و آزادگان جهان روی آن اتفاق نظر دارند زیرا دشمن ما دشمن آشکاری است که همه ما این مساله را به خوبی رویت می کنیم.

وی گفت: جوانان انتفاضه در قدس و غزه امیدهای امروز جهان اسلام برای پیروزی بر دشمن صهیونیستی هستند؛ از ابتدای اکتبر 2015 تا کنون 187 نفر شهید شدند و این شهدا در مقابل 32 نظامی صهیونیستی است که در این مدت کشته شده اند؛ تفاوت اینجاست که این جوانان با وسایلی مثل کاردآشپزخانه وسنگ می جنگیدند ولی نظامیان اسراییلی با تمام توان نظامی و آموزش های خود به مصاف آنها آمدند.

وی افزود: امروزه جامعه صهیونیستی و مردم صهیونیست اختلافات داخلی بسیاری با هم دارند و در وضعیت خوب داخلی خود به سر نمی برند،ولی همه آنها در مقابل فلسطین متحد هستند؛ رژیم صهیونیستی هیچگاه از مسیر سازش کوچکترین امتیازی به ما نمی دهند و این مساله سالها است که تجربه شده است.

قدومی بیان کرد: در مقابل، معاون رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی بیان می کند که در مدت اخیر روابط نظامی و امنیتی و سیاسی اسراییل و اردن و مصر توسعه یافته است؛ مساله دیگر مساله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است؛ در گذشته اتحادیه عرب دفاتر تحریم رژیم صهیونیستی را دایر کرده بود که متاسفانه این دفاتر در همه کشورها بسته شد، ولی این عادی سازی روابط به سرعت در حال پیشروی است و حلال و حرام در حال ترکیب با هم هستند.

نماینده حماس در تهران اظهارکرد: آنچه در گذشته نهان بود امروز عیان شده است و اعراب و اسراییلی ها با هم دست می دهند و عکس می گیرند و به یک دیگر مدال افتخار می دهند.

وی گفت: امروزه همکاری های بزرگ بین روسیه و اسراییل هم در حال توسعه است و سعی می کند که امنیت جبهه شمال خود یعنی جبهه جولان را مستحکم کند؛ چند روز پیش نیز اسراییلی ها یک قرارداد نظامی را با آذربایجان امضا کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha