جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشجویان انجمن اسلامی میان بی‌خانمان‌های نیواورلئان غذا توزیع کردند

حوزه/ طبق آمار خبری طوفان کاترینا سبب شد هزاران نفر از مردم در ساختمان‌های متروک و خانه‌های مخروبه در شهر زندگی کنند و در حال حاضر، بیش از یک هزار و هفتصد نفر از مردم "نیواورلئان" و مناطق مجاور، سرپناهی برای زندگی ندارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam.net، دانشجویان مسلمان ایالت لوئیزیانا در آمریکا از تعطیلات بهاری‌شان برای جمع آوری و توزیع غذا در بین مردم بی‌خانمان استفاده کردند. این دانشجویان مسلمان در زمان تعطیلات کوتاهی که تا آغاز فصل امتحانات دارند، امور خیریه و خدمت به بی‌خانمانان را انتخاب کرده‌اند.

دانشجویان انجمن اسلامی در دانشکده خصوصی هنرهای آزاد خاویر در "نیو اورئان لوئیزیانا" هماهنگی‌های لازم برای این کمیته خیریه را انجام دادند تا به بی‌خانمان‌های "نیواورلئان" که در پی طوفان کاترینا تعداد آن‌ها به شدت افزایش یافته، کمک کنند. طبق آمار خبری طوفان کاترینا سبب شد که هزاران نفر از مردم در ساختمان‌های متروک و خانه‌های مخروبه در شهر زندگی کنند و در حال حاضر بیش از یک هزار و هفتصد نفر از مردم نیواورلئان و مناطق مجاور سرپناهی برای زندگی ندارند.

ایمان الباسیسی، یکی از دانشجویان دانشکده خاویر و از اعضای انجمن اسلامی می‌گوید: دانشکده ما تنوع فرهنگی بالایی دارد و ما مشکلی در ابراز امور مذهبی و گفتگوی دینی با دیگران نداریم. ما با این حرکتمان می‌خواستیم گوشه‌ای از مشکلات مربوط به فقر و تنگدستی را از بین ببریم. این پروژه‌ را آغاز کردیم، زیرا بسیاری آیات قرآن و احادیث پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) درباره کمک به نیازمندان است. به علاوه این گونه می‌آموزیم که قدرشناس داشته‌هایمان باشیم. حضرت محمد (ص) می‌فرماید: کسی که برای دستگیری از نیازمندان و زنان بیوه تلاش کند، به اندازه مجاهدت در راه خدا ، نماز خواندن در شب و روزه داری در روز ثواب می‌کند.

آیات مبارک قرآن مجید در رابطه با کمک به نیازمندان

در آیه 26 سوره اسراء آمده است: حق خویشاوندان را بده، از مستمندان و درراه ماندگان دستگیری کن و ولخرجی و اسراف نکن.

در آیات 8-9 سوره الانسان نیز آمده است: همانا نیکان... به پاس دوستی خدا بینوا و یتیم و اسیر را خوراک داده و گفتند: ما برای خشنودی خداست که به شما غذا می‌دهیم و پاداش و سپاسی ازشما نمی‌خواهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha