چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمدجعفر محمدزاده

حوزه/ روابط عمومی، مهندسی تفاهم و همگرایی است و در حوزه فرهنگ به معنای تقویت درک مشترک و متقابل اصحاب فرهنگ، رسانه و هنر و مدیران و فعالان این حوزه از یکدیگر و نیازهای مخاطبان است.

خبرگزاری «حوزه»/ روابط عمومی، مهندسی تفاهم و همگرایی است و در حوزه فرهنگ به معنای تقویت درک مشترک و متقابل اصحاب فرهنگ، رسانه و هنر و مدیران و فعالان این حوزه از یکدیگر و نیازهای مخاطبان است.
این درک مشترک موجب می شود که فعالیت های فرهنگی مختلف یکدیگر را خنثی نکنند، بلکه تجمیع و هم افزایی داشته باشند. به همین سبب روابط عمومی در حوزه فرهنگ ،به دقت ها و ظرافت های خاصی نیاز دارد تا پیام قافله فرهنگ را که خود، در کار پیام رسانی است، با همان زیبایی و رسایی به جامعه انتقال دهد.

در دوران کنونی، اطلاعات به عنوان سرمایه ای اجتماعی مطرح است و روابط عمومی با مدیریت صحیح و هوشمندانه آن می تواند به دانش افزایی مخاطبان کمک کند. به عنوان مثال و از باب ذکر نمونه ای از حساسیت ها و اهمیت کار روابط عمومی در عصر حاضر که عصر فشردگی زمان و مکان، انقلاب فاصله ها و گردش آزاد اطلاعات است؛ طرح ها و برنامه های فرهنگی ما به میزانی تحقق می یابند که علاوه بر اجرا در محیط فیزیکی، در فضای رسانه ای نیز انعکاس پیدا کرده باشند .

آنچه در جهان عینی به وقوع بپیوندد اما در جهان رسانه ای بازتاب نیابد از منظر ارتباطی، هنوز در مرحله ذهنیت باقی مانده و عینیت نیافته است.ب ا توجه به چنین شرایط و اقتضائاتی است که ناگزیر باید نگاه به روابط عمومی تغییر یابد و تلقی غالب به این بخش، از حوزه ای عام و غیر تخصصی به جایگاه حرفه ای و بهره مند از اصول و معیارهای علمی بدل شود.

از آنجا که روابط عمومی آئینه دار دستاوردهای یک مجموعه و ضامن اوج و فرود و ضریب نفوذ آن در افکار عمومی است، انتظاری که از روابط عمومی می رود آن است که با صداقت و دانایی و با اقدامات پیش گیرانه ارتباطی تنش های درون و برون سازمانی را به حداقل برساند تا همکارانش در کمال آرامش، خدمت بی منت خود را به مردم عرضه کنند.
این روز را به همه دست اندر کاران روابط عمومی و ارتباطات تبریک می گویم و به همه  آنان خدا قوت می گویم.

محمدجعفر محمد زاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha