جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ استاد حوزه و مدیر کل امور بانوان استانداری قم، تشویق به ازدواج به موقع و آسان نسل جوان را از عوامل مهم رشد جمعیت کشور برشمرد.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که یکی از شعارهای مهم هفته جمعیت ناظر به مساله تشکیل خانواده و باروری مناسب زوجین جوان است، اظهار داشت: اصل ازدواج بهنگام و عاقلانه باید امروز به طور خاص مدنظر خانواده ها و مسئولان قرار گیرد و نسل جوان به خوبی در این مسیر ترغیب و هدایت شود.

وی با بیان این که افزایش مهارت های مربوط به آماده کردن جوان ها برای ازدواج از دیگر بایسته هاست، گفت: اگر پسرهای ما به بلوغ لازم برای اداره زندگی برسند و به ویژه قبول مسئولیت کنند و از سویی دختران ما نیز مهارت های همسرداری و خانه داری را فراگرفته و آمادگی لازم را در خود ایجاد کنند، تشکیل خانواده می تواند به حل بسیاری از مشکلات و معضلات نسل جدید کمک کند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر مشاهده می شود که این تعهد و مسئولیت پذیری در بین دختران و پسران جامعه تا حدودی کمرنگ شده و از سویی جوانان اوقات خود را بعضاً به بطالت و یا در شبکه های اجتماعی می گذرانند که چندان مفید به فایده نیز نبوده و نیست.

وی با اشاره به این که افزایش سن تجرد در جامعه ، هشدارآمیز است، گفت: ترس و هراس از قبول مسئولیت ازدواج در افزایش سن تجرد موثر بوده است و از سویی دغدغه اشتغال، علاقه به ادامه تحصیل و کم ارزش شدن مدارج علمی در سطح پایین به ویژه در رابطه با دختران جامعه از دیگر عوامل افزایش سن تجرد می باشد که باید برای آن فکری کرد.

ظهیری همچنین خاطرنشان کرد: در درجه اول خود خانواده ها باید فرزندانشان را از نظر ذهنی و فکری برای ازدواج آماده کنند و از سویی جلوی تجملات و چشم و هم چشمی ها و سخت گیری های بیجا گرفته شود تا شاهد ازدواج های آسان و به موقع در جامعه باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha