پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 380062
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
تجلیل از  طلاب پژوهشگرمدرسه علمیه مهدی موعود(ع)

حوزه/ مراسم تجلیل از طلاب پژوهشگر برتر مدرسه علمیه مهدی موعود(ع) قم با حضور مدیران پژوهشی حوزه، در این مدرسه برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام  والمسلمین جواد رفیعی عصر  امروز در مراسم تجلیل از طلاب پژوهشگر برتر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) قم با بیان این که ماه رجب و شعبان مقدمه ای برای ماه  رمضان است، گفت: انسان باید از این دو ماه که معروف به ماه ولایت است عبور کند تا به ماه  خدا برسد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان قم بیان داشت: ماه رجب متعلق به ولایت و شعبان متعلق به پیامبر(ص) و این ها مقدمه ای  برای شب قدر است و باید قدر این فرصت ها را دانست.

حجت الاسلام  والمسلمین رفیعی افزود: امروز برای پیشرفت جوامع بشری معیاری قرار دادند و آن معیار دانایی افراد و تولید علم آن جامعه است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان قم  با بیان این که باید هدف از طلبگی را برای خود مشخص کنیم، گفت: استاد، مبلغ، قاضی، پژوهشگر و یا مدیر شدن از خروجی طلبگی و  کارکردهای اصلی حوزویان در جامعه است، برای رسیدن به رسالت و زی طلبگی باید مقدماتی رعایت کنیم و برای همین امر در دوران تحصیل یا در حال  آموزشی و پژوهش هستیم.

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان قم، افزود: اگر می خواهیم به جامعه خوب خدمت کنیم، باید بال آموزش را  در خود تقویت کنیم و در کنار آن تولید علم و پژوهش نمائیم.

حجت الاسلام  والمسلمین رفیعی عنوان کرد: برای هریک از کارکردهای فوق داشتن این دو مقدمه برای تاثیر گزاری، لازم و ضروری است.

 وی گفت:  پژوهش حوزه برای ارتقاء این بال رسالت هایی دارد، یکی از آن ها، برگزاری دوره و کارگاه های آموزشی و دیگری حضور در جشنواره علامه حلی و زمینه برای رشد و پیشرفت است.

 حجت الاسلام  والمسلمین رفیعی افزود: جای افتخار است که  در  مدرسه مهدی موعود (عج)،  19نفر به جشنواره علامه حلی راه یافتند.

خاطرنشان می شود: در پایان این مراسم  از طلاب برتر در عرصه پژوهش تقدیر شد.

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha