چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 380068
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
دیدار عشایر با حجت الاسلام نکونام

حوزه/نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری با بیان اینکه دشمن از امنیت بالای ایران عصبانی و خشمگین است، گفت: دشمنان تلاش می‌کنند از هر روزنه‌ای برای برهم زدن امنیت و ثبات کشور استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین نکونام در دیدار مجمع عالی معتمدین و متنفذین عشایر استان با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد حضرت ولی‌عصر (عج‌) به همه‌ی مؤمنان و همه‌ی انسان‌های آگاه، مؤمن، غیرتمند و ظلم‌ستیز افزود: یکی از ویژگی‌های منتظر واقعی غیرت دینی داشتن است که این غیرت و ایستادگی پای ارزش‌های اسلام در شما بختیاری‌های غیور موج می‌زند.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: منتظر واقعی نسبت به ارزش‌های اسلامی، قرآن، نبوت، امامت و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و جانشین بعد از این بزرگواران یعنی ولی‌فقیه غیرت دینی دارد و لحظه‌ای اجازه نخواهد داد این جایگاه‌های رفیع مخدوش و یا تضعیف شوند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر این که منتظر امام عصر(عج) به هیچ وجه نمی‌تواند نسبت به  اسلام و حاکمیت ارزشی اسلامی در جامعه و جهان اسلام بی‌تفاوت باشد تاکید کرد: نمی‌شود فرد شیعه‌ای بگوید من منتظر امام زمان(عج) هستم اما نسبت به اتفاقات و حوادث و ظلم‌هایی که آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آن‌ها در حق عالم اسلام روا می‌دارند بی تفاوت باشم و هیچ گونه احساس مسئولیتی نشان ندهم؛ قطعا این چنین فردی منتظر واقعی نخواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان عشایر را مدافعان همیشگی انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: غیرت و تعصب عشایر غیور بختیاری هیچ‌گاه اجازه نخواهد داد که ببینند یک عده بر روی ارزش‌های دینی و آرمان‌های امام(ره) و خون شهدا و انقلابی که در راه آن فداکاری و ایثارگری‌های بسیاری شده است، پای بگذارند. 

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: عشایر و مردم ولایت مدار و مومن ما منتظر امام عصر هستند لذا هیچ گاه آرام نخواهند نشست و تمام هستی خودشان را فدا خواهند کرد تا اجازه ندهند آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آن‌ها عداوت و کینه خودشان نسبت به انقلاب را در صحنه عمل به رخ ملت ما بکشند و کوچکترین نگاهی به این انقلاب و نظام داشته باشند که این ویژگی مایه افتخار و بالندگی است.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که منتظر امام عصر(عج) مطیع امر ولی‌فقیه است گفت: منتظر واقعی وقتی ببیند که ولی‌فقیه سیاستهای اقتصادی مقاومتی را ابلاغ و دستور اجرای اقتصاد مقاومتی را به همگان صادر نموده است، خود را نسبت به عملیاتی کردن دستور نائب امام عصر(عج) مسئول می‌داند و می‌کوشد تولید و مصرف کالای داخلی و همه آن چه را که به داخل مربوط می شود، تبلیغ، ترویج و تقویت کند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: منتظر واقعی و مطیع امر رهبری اگر مشاهده کند که کسی در اجرای اقتصاد مقاومتی پای خودش را کج می‌گذارد و یا دل به بیرون بسته و نمی‌خواهد به اقتصاد مقاومتی عمل کند، در مقابل او می‌ایستد و از دولت و مسئولان و کسانی که نسبت به اقتصاد مقاومتی کم لطفی و یا بی‌توجهی می‌کند مطالبه و به آن‌ها تذکر می‌دهد.

امام جمعه شهرکرد گفت: منتظر واقعی آن کسی نیست که فقط در ظاهر و زبان انتظار فرج داشته باشند بلکه معنای حقیق انتظار فرج آن است که انسان در همه عرصه‌ها، غیرت و ایستادگی بر ارزش‌های دینی و اسلامی خود را نشان بدهد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ابراز بیزاری عشایر بختیاری از بختیار در 19 بهمن سال 57 را یکی از نشانه‌های بارز غیرت و تعصب قوم غیور بختیاری نسبت به انقلاب اسلامی ایران خواند و افزود:  بختیاری‌ها زمانی که شنیدند نائب امام عصر(عج) امام خمینی (ره) به ایران آمده، برای بیعت با ایشان و اعلام بیزاری از شاپور بختیار به تهران رفتند و با امام بیعت کرند که پس از گذشت 37 سال از انقلاب نه تنها براین بیعت خود محکم ایستاده‌اند بلکه می‌خواهد آن واقعه بسیار ارزشمند برای همیشه در تاریخ ثبت و همه ساله زنده نگه داشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فراهم‌سازی مقدمات برای ثبت این واقعه بسیار ارزشمند در تقویم رسمی کشور افزود: بنده از همان سال‌های اول حضور در استان وقتی این افتخارآفرینی قوم غیور بختیاری را شنیدم بر خود وظیفه دانستم که این واقعه مهم را احیا و زنده نگه دارم چرا که این مسئله برای اقوام و عشایر مختلف بختیاری بسیارمهم و ارزشمند است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام بصیرت و هوشیاری را از دیگر ویژگی‌های منتظر واقعی امام عصر(عج) برشمرد و گفت: در شرایطی که امروز دشمنان تلاش می‌کنند از هر کوره روزنه‌ای‌ کوچک برای برهم ریختن نظام جامعه ما استفاده کنند و مردم و اقوام مختلف را  در مقابل هم قرار بدهند و چالش برای انقلاب به وجود بیاورند، بصیرت و شناخت توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن است که می تواند مانع از فتنه افکنی و ایجاد دودستگی در جامعه شود.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود نیازمند برهم زدن امنیت کشور است گفت: دشمن وقتی می‌بیند که ایران امن‌ترین کشور جهان است و حتی کشورهای خودشان این امنیت و آرامش را ندارند، عصبانی و ناراحت می‌شود لذا تلاش می‌کند به هر شکل ممکن و با هر روش و حیله‌ای، این امنیت و ثبات را برهم بزند و کشور را با چالش مواجه کند و مردم را رو در روی هم قرار بدهد و ناامنی را همانند دیگر کشورها، به این کشور بیاورد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکیدکرد: در چنین شرایطی منتظر امام عصر(عج) بیدار و هوشیار، تحرکات دشمن را به خوبی رصد می‌کند و دست دشمن را می‌خواند و می‌داند و می‌فهمد که او در مقام چیست بنابراین با تقویت هم بستگی، اقتدار و امنیت درونی کشور کاری می‌کند که او در رسیدن به اهداف شوم خود  مأیوس و ناکام شود و تیر او به سنگ بخورد.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: البته در برخی از اتفاقات ممکن است برخی‌ها فریب بخورند و خواسته و یا ناخواسته در جهت تحقق اهداف دشمنان قدم بردارند و خودسرانه دست به اقداماتی بزنند و برای کشور مشکل آفرین بشوند که انسان بصیر وهوشیار نیز این گونه افراد را نیز به خوبی می شناسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با تاکید بر این که عشایر، شایسته بهترین خدمت رسانی هستند افزود: با وجود ظرفیت های غنی و ارزشمند غیرت، تعصب ، بصیرت و ولایت مداری و حضور به موقع عشایر بختیاری در صحنه های مختلف دفاع و صیانت از انقلاب، می‌طلبد که امکانات و ظرفیت‌ها ی مناسب در خدمت این عزیزان باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha