جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 380086
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
آیت الله ایمانی فارس

حوزه/ نماینده ولی فقیه دراستان فارس گفت: نفت یکی از منابع مهم است که نباید به آن چوب حراج آن زند، بلکه باید با مصرف دقیق، به نسل های آینده منتقل شود.

 به  گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله اسدالله ایمانی، ظهر امروز در جمع مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور با اشاره به این که زمین و مراتع تنها متعلق به این نسل نمی باشد و آیندگان باید ازآن بهره مند شوند، گفت: برای رسیدن به این هدف باید از مصرف آب و کشت بی رویه  خودداری شود.

 نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: زمین  و منابع طبیعی متعلق به همگان است و باید  از منابع خدادادی با برنامه ریزی برداشت شود، چون مراتع و جنگل ها با اختلاف زمان قابلیت تجدیدپذیری داشته، ولی منابع زیر زمینی چنین وضعیتی ندارند.

وی  خاطرنشان کرد:  نفت یکی از منابع مهم است که نباید به آن چوب حراج آن زند، بلکه باید با مصرف دقیق، به نسل های آینده منتقل شود.

آیت الله ایمانی تصریح کرد: باید امانت دار منابع طبیعی و خدادادی باشیم و در حد نیاز از نعمت های الهی بهره مند شویم تا نسل های آینده از منابع خدادادی بی بهره نمانند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان فارس با بیان این که منابع طبیعی و جنگل ثروت کشور به حساب می‌آیند، افزود: باید این سرمایه های ارزشمند را برای استفاده نسل آینده حفظ کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان گفت: در مراتع  استان فارس 350 گونه گیاهان دارویی وجود دارد اگر به نحو صحیح  آن ها را پرورش دهیم، عامل ثروت برای خود و آیندگان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha